بی‌پی پایانه ذخیره‌سازی نفت خود را در آمستردام می‌فروشد

شرکت نفت و گاز بریتیش پترولیوم (بی‌پی) از فروش پایانه ذخیره‌سازی این شرکت در آمستردام خبر داد.

به گزارش نشریه اویل اند گس اوراسیا، بی‌پی اعلام کرد که در نظر دارد پایانه ذخیره‌سازی نفت خود را در آمستردام با ظرفیت 950 هزار متر مکعب بفروشد.

این پایانه که از سال 1997 تاکنون در اختیار بی‌پی قرار دارد و به وسیله این شرکت اداره می‌شود، قطب بین‌المللی تجاری برای عرضه سوخت به اروپا و بالعکس به شمار می‌آید. این پایانه همچنین گازوئیل و بنزین موردنیاز جایگاههای سوختگیری در داخل این کشور و منطقه را تأمین می‌کند.

تأسیسات این پایانه شامل بیش از 70 مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی، بوتان و پروپان، سه اسکله مخصوص کشتیهای اقیانوس‌پیما و دو اسکه برای پهلوگیری 9 قایق این کشور و همچنین یک سکوی بارگیری برای خودروهای مخزن‌دار است.

هندریک میلرمن، مدیرعامل بی‌پی در آمستردام، گفت: پس از بازبینی فعالیتهایمان به این نتیجه رسیدیم که در بلندمدت به نفع پایانه آمستردام و کارکنان آنست که در اختیار شرکتی قرار گیرد که توان سرمایه‌گذاری در آینده را داشته باشد. 

وی افزود: ما با استفاده از امکانات یک شرکت سوم، به جای استفاده از تأسیسات خود، به عملیاتهای تجاری و همچنین فعالیتهای خرده‌فروشی سوخت خود در منطقه ادامه می‌دهیم.

بر اساس این گزارش، بی‌پی همچنین عرضه سوخت به مشتریان خود را پس از فروش این پایانه ادامه می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که فروش این پایانه تا پایان سال جاری به وقوع بپیوندد.

افت حدود 60 درصدی قیمتهای نفت از ماه ژوئن سال 2014 تاکنون به پایینترین سطح در چهار سال گذشته، بسیاری از شرکتهای بزرگ نفت و گاز در سراسر جهان را بر آن داشت تا به منظور حفظ وجه نقد و کاهش هزینه‌ها، برنامه مخارج سرمایه‌ای خود را برای سال 2015 میلادی کاهش دهند.

در همین راستا، برخی از این شرکتها پروژه‌های تولیدی و اکتشافی خود را در نقاط مختلف جهان متوقف کرده یا به تأخیر انداخته‌اند. 

بسیاری از تحلیلگران افزایش عرضه نفت در بازارهای جهانی به ویژه در پی رونق تولید شیل اویل آمریکا و همچنین کاهش رشد تقاضای نفت را از دلایل اصلی افت 60 درصدی قیمتهای نفت از ماه ژوئن تاکنون عنوان می‌کنند. 

کد خبر 233802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =