نشست تخصصی تدوین سند راهبردی بهداشت و درمان صنعت نفت

دومین نشست تخصصی تدوین سند راهبردی و برنامه استراتژیک سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، مدیران ستادی و روسای مناطق 19 گانه این سازمان در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، در این نشست تخصصی که با هدف بررسی رویکردهای سازمان در بخش مدیریت سلامت محوری و راهکارهای عملیاتی در حوزه بهداشت و درمان تشکیل شد، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان این که انتخاب نخست خانواده بزرگ صنعت نفت برای دریافت خدمات همچنان این سازمان است، اظهار کرد: کارکنان، بازنشستگان و خانواده های آنان برای دریافت خدمات به بهداشت و درمان صنعت نفت مراجعه می کنند و باید با افزایش خدمات کمی و کیفی این اعتماد را پوشش دهیم.

حبیب الله سمیع یکی از راهکارهای افزایش بهره وری را پرداخت کارانه مبتنی بر عملکرد دانست و افزود: پرداخت کارانه مبتنی بر عملکرد نیروها یکی از راهکارهای اساسی برای افزایش کیفی و بهره وری سازمان است که تدوین برنامه ها و ساختارهای مناسب در انجام آن نقش مهمی دارد.

سمیع اظهار کرد: مدیریت هزینه ها و بودجه هرکدام از مناطق 19 گانه سازمان در بخشهای بیمارستانی و عملیاتی باید شفاف سازی شود تا عملکرد و بهره وری آن قابل سنجش باشد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به برنامه های راهبردی در دستیابی به اهداف افزود:  وظیفه اصلی سازمان، تامین سلامت خانواده صنعت نفت است و باید مشتری مداری و رضایتمندی مراجعه کنندگان را در راس این برنامه قرار بدهیم.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز نیز با اشاره به چگونگی فعالیت سازمان، گفت: قدمت فعالیتهای سازمان بهداشت و درمان با قدمت صنعت نفت همزمان است و این بخش  برای دهه های متوالی رقیبی نداشت.

فرهاد کلانتری با تاکید بر لزوم وجود مدیریت برای رسیدن به اهداف افزود: با افزایش رقبای بهداشت و درمان در خارج از صنعت نفت باید با برنامه ریزیها و ارائه خدمات با کیفیت، همچنان انتخاب نخست کارکنان شریف صنعت نفت باشیم.

درادامه رئیس انجمن مدیریت استراتژیک ایران با اشاره به مطالب طرح شده در نخستین نشست گفت: در مباحث قبلی اشاره شد که مدیریت اهداف با استفاده از برنامه های استراتژیک امکان پذیر است.

سید محمد اعرابی افزود: منابع با مدیریت صحیح و درست به اهداف بدل می شود و این بستگی به چشم انداز سازمان دارد.

در ادامه این نشست دو روزه با تشکیل 6 کارگروه تخصصی چشم انداز و ماموریت سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد براساس برنامه ریزی انجام شده این سند در تیرماه امسال جمع بندی و ارائه شود.

در حاشیه این نشست همچنین جلسه ای با حضور مدیر عامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و مدیران ستادی این سازمان با مدیران عامل شرکتهای بهره برداری نفت و گاز شرکت مارون و کارون برگزار و عملکرد بهداشت و درمان اهواز در مناطق عملیاتی و ارتباط این مجموعه با این شرکتها مورد بررسی قرار گرفت.

سید عبدالله موسوی و محسن دهانزاده باسپاس و تشکر از فرهاد کلانتری و تیم پزشکی مستقر در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، خواستار ارتباط بیشتر و تنگانگ سازمان و ارائه خدمات ویژه در مناطق عملیاتی شدند.

کد خبر 241706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =