صنعت نفت باجدیت حمایت از ساخت داخل را اصل قرار داده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس، حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت را یک اصل خواند و گفت: فناوریهای بومی از رهگذر حمایت از ساخت داخل ارتقا می‌یابند.

سید سعید حیدری طیب در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به برنامه‌های وزارت نفت در خصوص ساخت داخل و حمایت از آن اظهار کرد: براساس قانون «استفاده حداکثری از توان و ساخت داخل» و همچنین تأکید مسئولان کشور، صنعت نفت برنامه‌ریزی خوبی برای ساخت 10 گروه کالا و تجهیزات کرده و کار در این زمینه در حال پیگیری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: براساس سیاستهای وزیر نفت، حمایت از ساخت داخل یک اصل است؛ بنابراین، این راهبرد سبب رشد فناوری بومی می‌شود چون تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت و گاز پیچیده و با اهمیت است.

این نماینده مجلس نهم افزود: باید در کنار ساخت داخل و حمایت از آن، از توسعه شرکتهای دانش‌بنیان حمایت شود تا چرخه تولید کالا در داخل کامل شود.

حیدری طیب، درباره پارس جنوبی نیز گفت: براساس زمان بندیها، کار در حال انجام است و خبرهای رسیده حاکی از آن است که برنامه‌های دولت در پارس جنوبی در حال تحقق است اما کار در این عرصه سخت و منابع محدود است.

وی تأکید کرد: برای شتاب بخشیدن به توسعه میدانهای مشترک، همه باید کمک کنند تا کار تسهیل شود، چون آن سوی میدان، طرف مقابل در حال برداشت است؛ بنابراین بنای کمیسیون انرژی مجلس، کمک به توسعه‌ فعالیتها در میدانهای مشترک است.

کد خبر 243685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =