لزوم حمایت نظام بانکی از صنایع کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 15 درصد از تسهیلات بانکی باید به خدمات صادراتی و تولیدی تعلق پیدا کند تا مشکل مالی بخش واقعی اقتصاد مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار شانا، وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز (شنبه 18 مهرماه) در نخستین همایش بین‌المللی سیاستهای صنعتی - تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال اظهار کرد: یکی از شاخصهای مهم اندازه گیری رشد اقتصادی باز بودن اقتصاد است و برای ایجاد جهش در صادرات، افزون بر سیاستهای ثبات آفرین سالهای پیشین، نیازمند تدابیری جدید هستیم.

محمدرضا نعمت زاده افزود: دولت یازدهم با رشد اقتصادی منفی فعالیت خود را آغاز کرد، اما خوشبختانه هم تورم در این دو سال کاهش یافت و هم رشد اقتصادی مثبت شد.

وی ادامه داد: همایش امروز با تکیه بر محورهای اصلی رهنمودهای رئیس جمهوری در ابتدای امسال، تلاش دارد اقتصاد مقاومتی را محقق کند و امیدواریم مسیر خروج از رکود کوتاه و آسان شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: صرف لغو تحریمها، نمی‌تواند منجر به حل مشکلات اقتصادی شود و این مهم مستلزم همکاری و هماهنگی میان تمام دستگاههای دولتی و خصوصی است.

وی گفت: سرمایه گذاری و تولید با هدف صادرات از مهمترین اولویتهای اقتصاد ایران است و برخلاف باور عده‌ای که اعتقاد دارند ظرفیتهای خالی صادراتی وجود دارد باید تصریح کنم، برای تولیدی صادرات محور نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

نعمت زاده افزود: برنامه ریزی و حمایت از فعالیتهای دانش بنیان در حوزه تولید از جمله اقدامهایی است که باید برای تحقق رشد اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: فعالان بخش خصوصی ما باید از ظرفیت شبکه های مجازی بازاریابی، تبلیغات و تجارت استفاده کنند.

وی با تاکید بر اهمیت برندسازی در تجارت گفت: فعالان تجاری در ایران باید در حوزه برندسازی سرمایه گذاری و برنامه ریزی بیشتری انجام دهند تا پس از لغو تحریمها امکان حضور قوی‌تر در بازارهای جهانی و دیگر کشورها برای محصولات ساخت ایران فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ایجاد شرکتها و مجموعه های بزرگ از مهمترین اقدامهایی است که باید با هدف رشد صادرات محقق شود و ما باید به سمت ایجاد زنجیره این شرکتها حرکت کنیم.

کد خبر 248130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =