تعویض بیش از 2 هزار متر خط لوله انتقال فرآورده نفتی در منطقه لرستان

2027 متر از خط لوله انتقال فرآورده نفتی آسارا ـ پل بابا حسین در حوزه عملیاتی شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه لرستان عوض شد.

به گزارش شانا، معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان، گفت: با توجه به نتایج آسیب شناسی حاصل از انجام پیگرانی هوشمند در مسیر این خط لوله 26 اینچ، بخشی از خط لوله آسارا – پل باب حسین تعویض شد.

بهروز فردوسی اظهار کرد: برای انجام ایمن این عملیات، بیش از 2.6 میلیون لیتر مواد نفتی بدون ایجاد نشتی و آلودگی در محیط، از خط لوله یادشده تخلیه شد.

وی تصریح کرد: با تعویض لوله های فرسوده در پنج نقطه از مسیر خط لوله انتقال فرآورده نفتی آسارا – پل باب حسین و انجام آزمایش آب (تست هیدرواستاتیک)، این خط لوله آماده بهره برداری دوباره شده است.

منطقه لرستان به مرکزیت خرم آباد از جمله مناطق دوازده گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به شمار می آید که در 26 کیلومتری جاده خرم آباد – اندیمشک و در جنوب غربی شهرستان خرم آباد واقع شده است.

این منطقه فعالیت خود را در سال 1338 آغاز کرده و با بهره گیری از مراکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی، شهید رازی سیفی بلمکی (آسار)، شهید خدامراد عادلی قلی (افرینه )، شهید رضا قلندری (پل باباحسین )، همچنین تأسیسات شهید علی میرزا جعفر زاده (خرم آباد ) و تأسیسات شهید شفیع کوگانی (دره شهر)، در عرصه انتقال نفت و ارتباطات، فعال است.

انتقال نفت خام مورد نیاز پالایشگاههای اراک، تهران، کرمانشاه و تبریز، همچنین انتقال فرآورده های تولیدی و وارداتی از جنوب به شمال کشور بر عهده شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان است.

این منطقه  با بهره گیری از 735 کیلومتر خط لوله در اندازه های مختلف ( 10 اینچ تا 30 اینچ) سوخت مصرفی استان لرستان و استانهای همجوار را تأمین می کند.

حوزه فعالیت منطقه لرستان از رودخانه پل زال آغاز می شود و تا تنگه ازنا ادامه می یابد.



کد خبر 248622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =