حضور پررنگ زنان اثرگذار در صنعت نفت باید در جامعه بین‌الملل بازتاب یابد

جامعه‌شناس حوزه خانواده، در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: حضور پررنگ زنان اثرگذار در صنعت نفت باید در جامعه بین‌الملل بازتاب یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدمهدی لبیبی در حاشیه دومین روز برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست تخصصی «چالش‌ها و تحولات خانواده در ایران» و «اهمیت نهاد خانواده و گفتمان رایج در ایران» که به همت امور زنان و خانواده صنعت نفت برگزار شد، گفت: حضور پررنگ زنان اثرگذار در صنعت نفت باید در جامعه بین‌الملل بازتاب یابد.

وی با اظهار خرسندی از توجه ویژه صنعت نفت به حضور مؤثر زنان در جایگاه‌های مدیریتی و کلیدی، از صنعت نفت به‌عنوان نهاد پیشرو در به‌کارگیری زنان متخصص قدردانی و بر معرفی این جایگاه و بازتاب بین‌المللی آن تأکید کرد.

این جامعه‌شناس حوزه خانواده با بیان اینکه صنعت نفت، سقف شیشه‌ای اختصاص پست‌های مدیریتی به مردان را با حضور زنان شکسته است، گفت: حضور زنان در صنعت نفت به‌عنوان یک نهاد تخصصی و تأثیرگذار در کشور نه‌تنها باعث ارتقای اعتبار کشور در جامعه بین‌المللی می‌شود، بلکه بر اعتبار جهانی صنعت نفت ایران نیز می‌افزاید و بر توانمندی زنان ایران در مدیریت امور خانواده و امور تخصصی و مدیریتی صحه می‌گذارد.

لبیبی در ادامه با بررسی عوامل اثرگذار بر تزلزل یا استحکام خانواده، به توجه ناکافی دست‌اندرکاران به کشف راه‌حل‌های جدید برای رفع مشکلات پس از شناسایی موانع، چرایی و دلایل آن اشاره کرد و افزود: در دنیای مدرن امروز ارائه راهکار مناسب و اثرگذار برای حل مسائل پیش روی خانواده از موضوعات مهم و بنیادی در این حوزه به‌ شمار می‌رود.

در همین حال، فاطمه نانی‌زاده، روان‌شناس، مشاور و روان‌درمانگر، از دیگر سخنران‌های این نشست، با اشاره به ابعاد روان‌شناختی خانواده، از آن به‌عنوان نهادی یاد کرد که برایش جایگزینی وجود ندارد و گفت: سلامت روانی جامعه در گرو سلامت خانواده و احساس امنیتی است که این نهاد به اعضای خود می‌دهد.

وی تغییر نگرش اعضای خانواده و مسئولیت‌ناپذیری فرزندان را از آسیب‌های جدی زندگی مدرن دانست و بیان کرد: یادگیری مهارت زندگی و مواجهه با مشکلات و پذیرش آن، بستر رشد و تکامل اعضای خانواده را در کنار یکدیگر فراهم می‌کند.

در این نشست، ابعاد و مناسبت‌های جامعه‌شناسی و روان‌شناختی خانواده، اهمیت نهاد خانواده به‌عنوان قدیمی‌ترین نهاد اجتماعی و تأثیر آن بر دیگر نهادها بررسی شد.

کد خبر 641194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =