شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با صندوق پژوهش و فناوری نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

تفاهم‌نامه همکاری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت در حاشیه دومین روز برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت به امضای حسین آب‌نیکی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، و حمید حیدری، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت، رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف اجرای پروژه‌های مرتبط با بهینه‌سازی و کاهش مصرف سوخت و ارتقای شاخص‌های بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی به‌ویژه با بهره‌گیری از ظرفیت بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست و طرح‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تدوین شده است.

محورهای همکاری این تفاهم‌نامه شامل شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی، ارزیابی فنی اقتصادی زیست‌محیطی و طرح‌های کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری مصرف انرژی متقاضیان دریافت تسهیلات حمایتی، تهیه برنامه‌های بهره‌وری انرژی و راهکارهای صرفه‌جویی انرژی، گسترش استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در این حوزه و شناسایی مدل‌های مناسب تأمین مالی پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان همسو با طرح‌های ماده ۱۲ و همکاری به‌منظور تعامل با سیاست‌های توسعه جلب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی، از دیگر محورهای همکاری این تفاهم‌نامه است.

کد خبر 641274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =