پیگیری‌های چندجانبه برای آغاز طرح ملی فشارافزایی پارس جنوبی

مدیر ساخت شرکت تأسیسات دریایی اعلام کرد که پیگیری‌های چندجانبه‌ای در سطوح بالا برای اجرای هرچه سریع‌تر پروژه ملی فشارافزایی در پارس جنوبی در جریان است که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست هم‌اندیشی تأسیسات دریایی با شرکت‌های پیمانکار داخلی با محور «پروژه فشارافزایی در پارس جنوبی» در روز پایانی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد. در این نشست که با حضور جمعی از کارشناسان و دانشگاهیان و شرکت‌های پیمانکار در حوزه ساخت توربوکمپرسور برگزار شد، رامین علیزاده، مدیر ساخت شرکت تأسیسات دریایی، به‌عنوان یکی از اعضای کنسرسیوم فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی با تأکید بر اینکه حفظ و نگهداشت میدان گازی پارس جنوبی از منظر اقتصادی و امنیتی اهمیت دارد و به‌عنوان مهم‌ترین پروژه شرکت ملی نفت ایران معرفی شده است، افزود: پیگیری‌های چندجانبه‌ای در سطوح بالا برای به‌نتیجه‌رسیدن این پروژه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات گسترده و چندجانبه‌ای از سوی شرکت تأسیسات دریایی انجام شده است، افزود: بررسی پروژه و اقدام‌های مشابه در دیگر کشورها، دانش پایه، تأمین هزینه، تأمین کالا، محل اجرا و برخی جزئیات دیگر درباره وزن کمپرسورها، تعداد سکوها و... تاکنون انجام شده است. هم‌زمان، درباره نیازها و تأمین زیرساخت‌های لازم شرکت تأسیسات دریایی هم دستورهایی صادر کرده‌اند که به‌زودی به نتیجه خواهد رسید.

در ادامه این نشست، نماینده ﺷﺮکت ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽ و ﻧﺼﺐ ﺗﻮرﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر ﻧﻔﺖ (OTC)، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده توربوکمپرسور در کشور، برخی نیازها درباره تولید و تأمین توربوکمپرسورهای موردنیاز در خشکی و دریا را تشریح کرد.

کد خبر 641523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =