تولید روغن‌های پایه گروه ۲ و ۳ برای نخستین بار در پالایشگاه نفت بندرعباس

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: اجرای طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین و دستیابی به ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن روغن‌های پایه گروه ۲ و ۳، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، احمد هاشمی در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس شامل سه پروژه اصلی است که پروژه تولید روغن‌های پایه گروه ۲ و ۳، به‌عنوان یکی از طرح‌های استراتژیک آن دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور فقط روغن‌های پایه گروه یک تولید می‌شود، بیان کرد: با اجرایی‌شدن طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس نه‌تنها قادر به تولید روغن پایه گروه ۲ و ۳ برای تأمین نیاز داخلی هستیم، بلکه می‌توانیم این محصول را صادر کنیم.  

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، افزود: طرح تولید روغن‌های پایه گروه ۲ و۳  پالایشگاه نفت بندرعباس با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن، برای نخستین بار با دانش فنی کاملاً بومی در این شرکت در حال اجراست و با تولید این محصول علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور و قطع وابستگی، در دنیا به‌عنوان یکی از کشورهای دارای دانش فنی تولید این محصول شناخته می‌شویم.

هاشمی با اشاره به اینکه طراحی اولیه پروژه روغن‌سازی انجام شده است، بیان کرد: سرمایه موردنیاز برای اجرای این طرح بالغ بر ۶۸۰ میلیون یورو پیش‌بینی شده بود که با استفاده از ظرفیت‌های موجود در پالایشگاه نفت بندرعباس و انجام مطالعات کارشناسی از سوی متخصصان شرکت در استفاده بهینه از واحدهای فرایندی، با صرفه‌جویی ۷۰درصدی در اجرای پروژه، هزینه احداث به ۲۵۰ میلیون یورو کاهش یافته است.

کد خبر 641532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =