بازدید مسئولان ارشد کشوری و لشکری از نمایشگاه بیست‌وهشتم/ فعالان صنعت نفت حمایت شدند

جمعی از مسئولان کشور با حضور در محل برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت تهران، ضمن بازدید از تازه‌ترین دستاوردهای این صنعت راهبردی کشور، از فعالان این عرصه حمایت کردند.

به گزارش شانا، بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف صنعت نفت به‌مدت چهار روز برگزار شد و به‌گفته بسیاری از بازدیدکنندگان و غرفه‌داران، با استقبال قابل توجهی از سوی علاقه‌مندان روبه‌رو بود.

در این بین، بسیاری از مسئولان ارشد کشور هم به نمایشگاه نفت آمدند، از تازه‌ترین دستاوردهای صنعت نفت بازدید کردند، با غرفه‌داران سخن گفتند و از مشکلاتشان باخبر شدند، در نشست‌های تخصصی و آیین‌های امضای قراداد و تفاهم‌نامه‌ها حضور یافتند و برخی نیز به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

>>> ببینید؛

بازدید مسئولان ارشد کشوری و لشکری از نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت

علی آقامحمدی، رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در بازدید از این نمایشگاه، به افزایش دو برابری حضور شرکت‌های خارجی و افزوده‌شدن بر تعداد دانش‌بنیان‌های ایرانی اشاره کرد. او گفت که صنعت نفت فرصت دارد توانش را به دنیا نمایش دهد و بخش خصوصی هم باید تمام‌قد به میدان بیاید.

هرچند نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت در روزهای تبلیغات و برگزاری دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار شد و دولت و مجلس در گیرودار برگزاری آن بودند، اما از بزرگ‌ترین رویداد صنعت نفت کشور غافل نشدند؛ محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت، سیدمجید رضوی، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علیرضا فخاری، استاندار تهران و بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به محل برگزاری نمایشگاه نفت در خیابان سئول تهران آمدند و ضمن بازدید و گفت‌وگو با غرفه‌داران و مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان، بر حمایت از بخش خصوصی و کالاهای ساخت داخل تأکید کردند.

معاونان دیگر وزارتخانه‌ها و نهادهای کشور هم با توجه به نقش پررنگ صنعت نفت در رشد اقتصادی ایران که در سال ۱۴۰۲ رقم خورد و همچنان ادامه دارد، توجه ویژه‌ای به برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت داشتند.

جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شقایق حق‌جوی، معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، بابک احمدی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابوذر جمشیدوند، مدیر کل دفتر ماشین‌آلات کشاورزی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمود حیدری، مدیرکل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه و مجتبی دمیرچی‌لو، مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه از چهره‌هایی بودند که افزون بر بازدید از این رویداد مهم نفتی، در نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی حضور یافتند.

حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان، مشاور رهبر انقلاب و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در شورای توسعه سواحل مکران، و ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم با حضور در محل برگزاری نمایشگاه، در آیین‌های رسمی و مهمی با حضور معاونان وزیر نفت، شرکت کردند.

چهره‌های نظامی کشور نیز به نمایشگاه بیست‌وهشتم بی‌توجه نبودند و فعالان صنعت نفت در این مدت شاهد حضور حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی، حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، و عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، بودند.

کشف محموله‌های قاچاق سوخت در کشور و تشریح وضع پروژه‌های در حال اجرای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در حوزه صنعت نفت از محورهای سخنان این چهره‌ها در نمایشگاه نفت ایران بود.

کد خبر 641643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =