افزایش دکل‌های حفاری آمریکا برای نخستین بار در ۴ هفته اخیر

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز از افزایش تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا برای نخستین بار در چهار هفته اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بیکر هیوز در گزارشی اعلام کرد: شرکت‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ مه (جمعه، ۲۸ اردیبهشت‌)  تعداد دکل‌های نفت و گاز خود را برای نخستین بار در چهار هفته اخیر افزایش دادند.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در گزارش خود گفت: تعداد دکل‌های نفت و گاز در هفته منتهی به ۱۷ مه با یک دستگاه افزایش به عدد ۶۰۴ رسید.

براساس اعلام بیکر هیوز، با وجود افزایش این هفته، مجموع دکل‌ها همچنان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۶ دستگاه، معادل ۱۶درصد کاهش داشته است.

تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با یک دستگاه افزایش به ۴۹۷ دستگاه رسید، درحالی‌که شمار دکل‌های گازی بدون تغییر ۱۰۳ دستگاه است.

به‌دنبال افت قیمت‌های نفت و گاز و افزایش هزینه‌های مربوط به نیروی کار و تجهیزات به‌دلیل بالارفتن تورم و توجه شرکت‌ها به پرداخت بدهی و افزایش بازگشت سرمایه به سهام‌داران به‌جای تمرکز بر تولید، شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا پس از افزایش ۳۳درصدی در سال ۲۰۲۲ و رشد ۶۷درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از کاهش حدود ۱۱درصدی در سال ۲۰۲۳، تاکنون حدود ۱۱درصد افزایش داشته است. معامله‌های آتی نفت آمریکا هم پس از افت ۴۴درصدی در سال ۲۰۲۳، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حدود ۳درصد افزایش داشته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌) با انتشار گزارش ماهانه خود درباره بهره‌وری حفاری اعلام کرد: تولید نفت از مناطق مهم شیل آمریکا در ماه ژوئن به بالاترین سطح در ۶ ماه گذشته خواهد رسید، درحالی‌که تولید گاز در حوضه‌های بزرگ شیل به پایین‌ترین سطح در پنج ماه گذشته خواهد رسید.

به‌دلیل بهبود بهره‌وری چاه‌ها، تولید شیل که حدود سه‌چهارم کل تولید نفت ایالات‌متحده را به خود اختصاص می‌دهد، در حال افزایش است. پیش‌بینی می‌شود تولید هر دکل جدید در حوضه پرمین در غرب تگزاس و نیومکزیکو در ماه ژوئن به بالاترین مقدار تولید ماهانه هر دکل از ماه نوامبر ۲۰۲۱ تاکنون برسد.

کد خبر 641962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =