ظرفیت تولید گاز پالایشی هاشمی نژاد 20 درصد افزایش می یابد

فاز سوم شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با هدف افزایش 20 درصدی ظرفیت تولید گاز احداث می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به مشهد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: با احداث فاز سوم پالایشگاه هاشمی نژاد، 20 درصد به ظرفیت تولید پالایشگاه افزوده می شود.

ناصر اسلامی با بیان اینکه مجری این پروژه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران است، افزود: مطالعات اولیه این پروژه انجام و اسناد آن نیز بصورت EPC تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی پیمانکارانی که برای این پروژه از طریق فراخوان شناسایی شده بود نیز به اتمام رسیده و هم اکنون در مرحله دریافت پاکتهای مالی است.

وی تصریح کرد: تا 2 ماه آینده پیمانکار این پروژه مشخص می شود و امیدوارم فاز سوم پالایشگاه در مدت 36 ماه که برای آن در نظر گرفته شده است، به اتمام رسد.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، فاز سوم پالایشگاه از 4 قسمت تشکیل و برای آن 300 میلیارد تومان هزینه برآورد شده که پس از بازگشایی پاکتها، رقم دقیق آن مشخص می شود.

اسلامی ادامه داد: در این فاز یک واحد شیرین سازی، یک دستگاه بویلر 90 تنی، یک واحد پیشرفته استابلایزر، یک پکیج کولینگ مدار باز و 2 دستگاه مولد گازی تولید برق به مجموعه کنونی افزوده می شود.

وی با بیان این که در فاز نخست این پالایشگاه 3 واحد شیرین سازی، 2 واحد گوگرد سازی (SRU) و یوتیلیتی مورد نیاز آن است، یادآور شد: در فاز دوم،  2 واحد شیرین سازی و یک واحد SRU به مجموعه افزوده شد.

به گزارش شانا، شرکت پالایش گاز خانگیران پارسال بیش از 17 میلیارد متر مکعب گاز فرآورش کرده است. این شرکت در فصل زمستان بصورت میانگین، روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز فرآورش می کند.

شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در 180 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع شده و تولید کننده گاز طبیعی، گوگرد، مایعات گازی و محصولات واحد تقطیر از مخازن گازی منطقه خانگیران است.

کد خبر 225592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =