کاهش 14 درصدی مصرف فرآورده های نفتی در منطقه سبزوار

مصرف انواع فرآورده های نفتی منطقه سبزوار با 50 میلیون لیتر کاهش به 310 میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار به خبرنگار شانا گفت: مجموع فرآورده های نفتی مصرف شده این منطقه در 9 ماه امسال به بیش از 310 میلیون لیتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (160 میلیون لیتر)، 14 درصد کاهش یافته است.

عیسی افتخاری افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، حدود 110 میلیون لیتر بنزین در این منطقه مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، یک میلیون لیتر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش چهار میلیون لیتری مصرف نفت سفید، مصرف این فرآورده در مدت زمان یاد شده امسال، به 37 میلیون لیتر رسیده است.

افتخاری درباره مصرف نفت گاز و نفت کوره نیز گفت: در 276 روز امسال، 151 میلیون لیتر نفت گاز و 11 میلیون لیتر نفت کوره مصرف شده است.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار، مصرف نفت گاز نسبت به پارسال تغییری نکرده در حالیکه مصرف نفت کوره در قیاس با مدت مشابه سال پیش، 47 میلیون لیتر کاهش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت 22 جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) در منطقه سبزوار اظهار کرد: در حال حاضر روزانه 168 هزار متر مکعب از این سوخت پاک مصرف می شود که این مهم از ابتدای سال تا کنون موجب صرفه جویی حدود 45 میلیون لیتر در مصرف بنزین شده است.

کد خبر 231890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =