تعمیر اساسی 4 واحد پالایشی پالایشگاه نفت آبادان

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت آبادان از انجام تعمیرات اساسی چهار واحد پالایشی مهم این شرکت در سال پیش خبر داد.

به گزارش شانا،فردین راشدی با اشاره به این که اداره کل نگهداری و تعمیرات پالایشگاه آبادان تضمین فنی استمرار تولید فرآورده‌های استراتژیک این شرکت را بر عهده دارد، اظهار کرد: در سال گذشته با پیروی ازمنویات مقام معظم رهبری و بر اساس شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، دستاوردهای برجسته ای حاصل شد که تعمیر اساسی چهار واحد پالایشی از آن جمله است.

وی افزود: انجام تعمیرات اساسی این چهار واحد پالایشی، همسو با تعهد به استمرار تولید فرآورده‌های استراتژیک نفتی از صورت گرفته است.

به گفته رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت آبادان، انجام تعمیرات اساسی چهار واحد پالایشی شامل دو واحد تقطیر در اتمسفر، یک واحد تقطیر در خلاء و یک واحد بنزین‌ ساز تبدیل کاتالیستی بوده که با رعایت کامل ایمنی انجام شده است و در زمانی زودتر از موعد مقرر راه‌ اندازی شده اند.

مهندس راشدی اضافه کرد:همچنین در بخش واحدهای آب، برق، بخار، منطقه مخازن و نقل و انتقالات مواد نفتی،15 واحد تأمین آب، برق و بخار مشتمل بر زلال‌ کننده، سیستم مدار بسته آب خنک‌ کننده‌، تلمبه‌های بخار و برقی تأمین آب خام از سیستم یکبار گذر، مجموعه اقدامهای تعمیراتی در سال گذشته بوده اند.

وی تعمیر اساسی دیگهای بخار، آب شیرین‌ کن، تولید آب بدون املاح، کمپرسورهای هوای فشرده، توربو ژنراتور و  مخازن نفت خام و فرآورده را نیز بخش دیگری از اقدامهای تعمیراتی پارسال برشمرد.

راشدی همچنین با اشاره به فعالیتهای انجام شده در واحدهای فاز 3 پالایشگاه آبادان گفت: تعمیر اساسی و بهینه‌سازی واحد بازیافت، تعمیرات اساسی سه دستگاه مخزن اسید، رفع نواقص و آماده‌ سازی واحدهای الکیلاسیون و ایزومر جهت راه‌اندازی، مشارکت در ساخت و تکمیل حوضچه خنثی‌سازی فاز 3 را دیگر فعالیتهای انجام شده حوزه تعمیرات در دیگر واحدهای نگهداری و تعمیرات عنوان کرد.

وی از رفع نواقص مکانیکی واحد پساب صنعتی فاز3، تعمیر اضطراری برج خنک‌کننده فاز 3 و تعمیرات اساسی واحد تولید آب بدون املاح (R.O) فاز 3 به عنوان دیگر اقدامات ادارات نگهداری و تعمیرات این شرکت در سال گذشته نام برد.

کد خبر 239597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =