اوپک از کاهش تولید در آمریکا راضی است

روس ها می گویند: کاهش تولید نفت خام در آمریکا به نفع اعضای اوپک است و آنها را راضی می کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی آذرنیوز، سرگئی پراووسودوف مدیر موسسه ملی انرژی روسیه گفت: شرایط کنونی بازار جهانی نفت کاملا برای کشورهای عضو اوپک مناسب است. اوپک به درستی پیش بینی می کند که تولید نفت در آمریکا کاهش خواهد یافت و تقاضا برای نفت اعضای این سازمان با افزایش روبه رو خواهد شد.

در حال حاضر اعضای اوپک عرضه 40 درصد از نفت خام جهان را در اختیار دارند. اعضای این سازمان همه از جمله صادرکنندگان بزرگ نفت جهان به شمار می روند. از آنجا که اقتصاد این کشورها عمدتا به درآمدهای نفتی وابسته است، حفظ قیمت ها در سطحی قابل قبول همیشه یکی از اهداف اصلی اوپک بوده است. قیمت نفت خام از تابستان 2014 تقریبا نصف شده است.

بر اساس این گزارش، پراووسودوف افزود: اگرچه بازار جهانی اشباع شده اما با انتشار خبر کاهش تولید نفت خام در آمریکا، قیمت این کالا در مسیر افزایش قرار گرفته است. وی با اشاره کاهش شدید حجم سرمایه گذاری ها در آمریکا ادامه داد: هزینه بالای تولید نفت آمریکا یکی از دلایل اصلی کاهش تولید است. خود آمریکایی ها هم معتقدند که در روزهای آینده میزان تولید نفت شان کاهش خواهد یافت و این روند موجب افزایش قیمت ها خواهد شد.

بر پایه آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان تولید نفت خام این کشور در هفته گذشته 18 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به سطح 9 میلیون و 366 هزار بشکه در روز رسید.
پراووسودوف یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت نفت را بی ثباتی و تنش های خاورمیانه دانست و گفت: در کوتاه مدت قیمت نفت خام در محدوده 60 تا 70 دلار برای هر بشکه باقی خواهد ماند.


کد خبر 239599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =