ارائه 10 طرح پژوهشی در حوزه مصرف گاز

10 طرح پژوهشی پیرامون فعالیتهای انجام شده در حوزه‌ های مدیریت انرژی ساختمانهای اداری و تهیه الگوی بهینه مصرف گاز هیتر ایستگاههای سی جی اس برای بررسی در کمیته بهینه ‌سازی مصرف انرژی بررسی شد.

به گزارش شانا، رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز کردستان گفت: این شرکت با تشکیل کمیته بهینه سازی مصرف انرژی فعالیتهای ارزشمندی در حوزه پژوهش در سال 93 انجام داده و اطلاعات زیادی را جمع آوری کرده است.

سیروس علیرمایی افزود: تهیه بانک جامع اطلاعات انرژی گاز استان برای بهینه‌ سازی مصرف انرژی شامل جمع‌ آوری مصارف انرژی سه ساله ساختمانهای شرکت گاز و تعیین شدت انرژی این ساختمانها توسط نرم افزار «Access» انجام گرفته است.

وی یادآور شد: اطلاعات انشعابهای آب، برق و گاز مصرفی شرکتهای گاز استان نیز از سال 91 تاکنون جمع‌ آوری و دسته‌ بندی شده است.

به گفته وی، هم اکنون محاسبه دقیق اطلاعات اعلام شده مصرفی انرژی توسط نواحی و بررسی توسط کارشناس کمیته بهینه ‌سازی مصرف انرژی صورت گرفته است.

علیرمایی، نصب سامانه فتوولتائیک 20 کیلوواتی از نوع On Grid در ساختمان مرکزی ستاد را از دیگر اقدامها برشمرد و ادامه داد: فعالیتهای انجام شده در خصوص بهینه ‌سازی مصرف انرژی در سایر شرکتهای گاز استانی بصورت طرحهای پژوهشی و امکان سنجی اجرای آن در شرکت گاز استان توسط شورای پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان این که با تهیه چک لیستهای بازرسی و ممیزی انرژی و بازدید از نواحی گازرسانی و ساختمانهای گاز استان در دستور کار قرار دارد، گفت: در بازدید دو روزه  از تجهیزات و تاسیسات ناحیه گازرسانی بانه، ممیزی انرژی آن انجام شد و نتایج به دست آمده در پروژه‌های بعدی بکار گرفته و راهکارهایی نیز ارائه می شود.


کد خبر 239606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =