چهارمین کنگره بین المللی اچ اس یی برگزار می شود

چهارمین کنگره بین المللی اچ اس یی با همکاری جامعه مدیریت سبز اروپا (EAGM) در ایران برگزار می شود.

به گزارش شانا، این کنگره به همت انجمن مدیریت سبز ایران و با همکاری جامعه سبز اروپا برای ارتقای سطح ایمنی و پیشگیری پایدار از بروز آسیبها، بیماریهای بهداشتی و آلودگی در سازمانها (بدون خسارت)، 19 و 20 خرداد ماه در سالن سعدی برج میلاد برگزار می شود.

رئیس انجمن مدیریت سبز ایران اظهار کرد: فرآیند طراحی و جامعیت این کنگره سبب شده است همه نهادها، سازمانها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی بتوانند با شرکت در این کنگره ملی از آن بهرمند شوند.

مجید سرایداریان افزود: از مهمترین اهداف برگزاری این همایش می توان به همسویی سیستم مدیریت اچ اس یی سازمان با اهداف و برنامه های راهبردی آنها، همگرایی برنامه های کیفیت محصول و فرآیندهای سازمان با این مدیریت و همچنین درک ضرورت و مدیریت انرژی با هدف کاهش آلودگیهای زیست محیطی و بهداشت محیط اشاره کرد.

وی تصریح کرد: روش شناسی ازریابی کیفیت مدیریت اچ اس یی و مدیریت انرژی از ایمنی تا محیط زیست، طراحی فرآیندهای مدیریت و پایش اچ اس یی، نقش مدیریت اچ اس یی در مدیریت کیفیت محصول و فرآیندها و مدل نشان بلوغ اچ اس یی محورهای علمی این کنگره بین المللی را تشکیل می دهند.

سرایداریان با اشاره به این که نشان بلوغ اچ اس یی متشکل از دو بخش تواناساز و نتایج است، یادآور شد: نشان بلوغ اچ اس یی، یک مدل مدیریتی برای مدیریت عملکرد بخش یا واحد اچ اس یی سازمان با هدف توسعه مسئولیت پذیری آنان نسبت به منابع انسانی، محیط زیست، جامعه و همگرا با منابع مالی و اقتصادی سازمان است.

وی در باره با اهداف مورد انتظار از جاری سازی مدل نشان بلوغ اچ اس یی اظهار کرد: جاری سازی این مدل به همه سازمانها کمک می کند تا بلوغ موجود واحد اچ اس یی خود را از طریق اندازه گیری میزان تعهد سازمانی، برنامه ریزی راهبردی، عملیاتی، پایش و کنترل را شناسایی و در آن بهبود ایجاد کند.

رئیس انجمن مدیریت سبز ایران در ادامه گفت: همچنین این مدل به تحلیل و اندازه گیری عملکرد بخش اچ اس یی می پردازد. میزان مسئولیت پذیری سازمان نسبت به منابع انسانی، جامعه، محیط زیست هماهنگ با مدیریتهای اقتصادی سازمان با این مدل تحت کنترل در می آید؛ همچنین مدیریت اچ اس یی به یک قدرت تصمیم ساز و تصمیم گیر در ایجاد مزیت رقابتی بدل می شود.

سرایداریان با اشاره به بخشی از گزاره های محتوایی کنگره، یادآور شد: ارتقای فرهنگ سازمانی اچ اس یی، خلاقیت و نوآوری اچ اس یی، اقتصاد اچ اس یی، مدیریت فرآیند، مدیریت بحران، مدیریت پسماند و پساب، بهداشت شغلی و کنترل آلاینده های زیست محیطی و همچنین مدیریت حوادث و انرژی از جمله موضوعهای این کنگره خواهد بود.

به گزارش شانا، علاقمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی برنامه کنگره و فرم ثبت نام می توانند به سایت www.iran-gma.com مراجعه کنند و یا با شماره تلفنهای 86022593- 86022634 (دبیرخانه کنگره) تماس گیرند.

کد خبر 239607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =