اقدامهای مهم پالایشگاه تهران برای حفاظت از محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: پالایشگاه نفت شهید تندگویان اقدامهای تاثیر گذار و رو به جلویی در حوزه محیط زیست انجام داده است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه بازدید از پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران با اشاره به این که مجموعه نفت شهید تندگویان روند خوبی در اجرای تعهدات قانونی و مسئولیتهای اجتماعی خود در حوزه محیط زیست داشته است، گفت: سال گذشته بازدیدی از این مجموعه انجام و تکالیف باقیمانده با حضور مدیرعامل این پالایشگاه بررسی شد که نسبت به تعهدات زمانی داده شده، این مجموعه توانست در زمان مناسب در خصوص نصب آنالایزرهای خروجی دودکشها و راه اندازی سیستم آنلاین پساب صنعتی اقدام کند.

وی با بیان این که مهلت قانونی برای راه اندازی سیستم آنلاین هوا و پساب واحدهای صنعتی به اتمام رسیده است، افزود: درجلسه‌ای که در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد مصوب گردید که به هیچ یک از استعلامهای این صنایع از جمله افزایش حجم تولید و افزایش محصول پاسخ داده نخواهد شد.

حیدرزاده تصریح کرد: در کنار این مصوبه مقرر شد به عنوان آخرین مهلت با هدف اعمال سیاست تعاملی دستگاه، واحدهای صنعتی نسبت به ارائه برنامه مدیریتی و زمانبندی شده دقیق برای نصب سیستمهای پایش لحظه‌ای خود تا هفته محیط زیست یعنی 15 خرداد اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این که ارائه خود اظهاری زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی از نظر این دستگاه بسیار مهم است، عنوان کرد: درصورتی که واحدهای صنعتی استان تا این زمان نسبت به ارائه برنامه زمانبندی اقدام نکنند علاوه بر عدم پاسخگویی به استعلامات درخواستی، ناگزیر از معرفی آنها به مراجع قضایی هستیم.

شایان ذکر است، مدیرعامل پالایشگاه نفت شهید تند گویان نیز با بیان این که حوزه محیط زیست برای ما بسیار اهمیت دارد گفت: در شرکت پالایش نفت تهران، در راستای صیانت از محیط زیست پروژه های متعددی انجام شده و یا در دست اجراست که بالغ بر 15000 میلیارد هزینه ریال برای بهبود کیفیت فرآورده های پالایشی (مطابق با استاندارد روز اروپا)، پایش و کنترل آلاینده های هوا، پسابهای صنعتی و بهداشتی، آلاینده های خاک و آب زیرزمینی، مدیریت پسماند، انرژی و آموزش هزینه شده است.

وی افزود: اجرای پروژه سنجش آلودگیهای محیطی نیز در دستور کار و اولویتهای اجرایی این مجموعه قرار دارد.

کد خبر 239610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =