بازرسان، اعضا هیئت مدیره و علی البدل انجمن نفت ایران منصوب شدند

شانا _ گروه نفت: مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت در احکامی جداگانه اعضا هیئت مدیره، علی البدل و بازرسان انجمن نفت ایران را منصوب کرد.

به گزارش شانا، بر اساس این احکام، سید مهدی حسینی به سمت عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته اکتشاف و توسعه، غلامحسین نجابت به عنوان عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته پتروشیمی، حمدالله محمدنژاد به سمت عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته تهیه و مدیریت استانداردها، سید محمدعلی رسولی به سمت عضو هیئت مدیره و مسئول روابط با شرکت ها، انجمن ها و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، آرامایس نرسیسیان به سمت عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته عضویت و حسین نقره کار شیرازی به سمت عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته بررسی بازار و همکاری های بین المللی منصوب شده اند.

همچنین سیدرضا مختاری فر (رئیس کمیته دانشنامگی)، عماد رعایائی (رئیس کمیته محیط زیست)، منصور معظمی (رئیس کمیته منابع انسانی)، ابوالقاسم امام زاده (رئیس کمیته پژوهش)، محمد جواد قطب (رئیس کیمته پالایش و توزیع فرآورده ها)، مصطفی خویی (رئیس کمیته تولید و فناوری افزایش بازیافت)، منصور دفتریان (نائب رئیس انجمن و رئیس کمیته بررسی مبانی و برنامه های راهبردی) و احمد خالدی (رئیس کمیته شورای جهانی نفت) از سوی وزیر نفت به سمت اعضا هیئت مدیره انجمن نفت ایران منصوب شده اند.

حکم اعضا علی البدل این انجمن نیز از سوی قاسمی برای فرخ کمالی، فریدون عندلیب و مهدی مهرورز صادر شده است. عبدالحمید بهروز و سیاوش پام نیز به عنوان بازرسان قانونی انجمن نفت ایران از وزیر نفت حکم دریافت کرده اند.

یکی از دستاوردهای ملی کردن صنایع نفت کشور جدا از بحران ها و حوادث متعاقب آن که به صورتهای مختلف جلوه گر شد، این بود که علاقمندان به صنعت نفت کشور متوجه شدند کارشناسان نفت ایرانی از لحاظ تحقیق و کسب تجربه در جنبه های مختلف صنایع نفت اعم از علمی، فنی، حقوقی و بازرگانی و شناختن و شناساندن صنایع نفت کشور در مجامع بین المللی باید به پایه کارشناسان کشورهای بزرگ نفتی جهان برسند.

بنا بر این ضرورت تاسیس یک انجمن فرهنگی و علمی به صورتی که مباحث فنی و اقتصادی صنایع نفت – گاز و پتروشیمی و بازار جهانی نفت و گاز را پوشش بدهد به شدت احساس می شد. از این رو در اسفند ماه ۱۳۳۷، 24 نفر از کارشناسان صنعت نفت ایران به منظور ایجاد آشنایی و همکاری و مشاوره بین مهندسان و سایر کارشناسانی که در فنون گوناگون صنعت نفت و صنایع وابسته به آن کار می کردند به عنوان اعضای موسس، انجمن نفت ایران را تشکیل دادند.

این انجمن در تاریخ بیست و هفتم اسفند ۱۳۳۷ به ثبت رسید و پس از تشکیل دبیرخانه و انتخاب تعداد کافی عضو در بهمن ماه ۱۳۳۸ با حضور عده ای از مقامات عالی رتبه دولت، دانشگاه و صنعت نفت رسما افتتاح شد.

ایجاد آشنایی، همکاری و مشاوره بین کسانی که در بخش های مختلف صنعت نفت و صنایع وابسته به آن مشغول کار هستند، پیشرفت تحقیقات و مطالعات در همه جنبه های صنعت نفت و صنایع وابسته، جمع آوری اطلاعات و  آمارهای مربوطه، کمک به تعلیم و تربیت افراد شاغل در صنعت نفت یا داوطلب ورود به خدمت در امر فنی صنعت مزبور،  تاسیس کتابخانه و جمع آوری نشریه ها و اسناد و نقشه ها و به طور کلی مدارک مورد استفاده علاقمندان به صنعت نفت، تالیف و ترجمه و نشرکتاب ها و مقالات علمی مربوط به صنعت نفت و صنایع وابسته، همکاری با سایر موسسات و انجمن هایی که در ایران و کشورهای دیگر با هدف های مشابه تشکیل شده باشند از ابتدا جز اهداف انجمن نفت ایران بوده است.

کد خبر 194888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =