پروژه تفکیک لجن نفتی بیولوژیکی و آهکی پالایشگاه تبریز بهره برداری شد

شانا_ گروه پالایش و پخش: طرح تفکیک، هضم و آبگیری لجنهای فرآیندی شرکت پالایش نفت تبریز با سرمایه گذاری 17 میلیارد و 200 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش شانا با اجرای این طرح و هضم لجنهای نفتی و تثبیت لجن بیولوژیکی، همچنین آبگیری لجن آهکی با استفاده از فیلتر پرس انجام شده، آهک خشک که قابل استفاده در صنایع سیمان است، تولید خواهد شد.

بر اساس گزارش شرکت پالایش نفت تبریز، لجن های نفتی طبق استانداردهای زیست محیطی جزء مواد زاید خطرناک و سمی دسته بندی شده اند و به همین دلیل ضروری است این لجن ها قبل از پخش در محیط، تصفیه تا برای دفع نهایی مناسب و منطبق شوند.

گفتنی است لجن آهکی از تخلیه برج های فعل و انفعال واحد آب صنعتی برای آب نرم و لجن نفتی- بیولوژیکی از عملکرد واحدهای فرآیندی و باکتری های مورد استفاده در بخش تصفیه بیولوژیکی واحد بازیافت تولید می شوند.

در طرح تفکیک، هضم آبگیری لجن ها، ظرفیت سیستم تفکیک لجن آهکی 15 متر مکعب در ساعت و در سیستم تفکیک لجن نفتی- بیولوژیکی این ظرفیت 10 متر مکعب در ساعت است.

همچنین با آبگیری کامل لجن بیولوژیکی با استفاده از سانتریفیوژ کود قابل استفاده در کشاورزی یا مواد غیرفعال و بی ضرر برای دفع به محیط ایجاد خواهد شد.

کد خبر 215677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =