ظرفیت انتقال 110 میلیون متر مکعب گاز از تاسیسات تقویت فشار خورموج

شانا_ گروه گاز: تاسیسات تقویت فشار خورموج در منطقه 10 عملیات شرکت انتقال گاز ایران ظرفیت انتقال روزانه 110 میلیون متر مکعب گاز دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به بوشهر، معاون عملیات ایستگاههای انتقال گاز منطقه 10 گفت: این تاسیسات روی خط پنجم سراسری قرار گرفته است و ظرفیت انتقال 110 میلیون متر مکعب گاز در روز را دارد. 

نزعلی نصیحت کن افزود: این تاسیسات، گاز ترش را از خروجی فازهای 6 و 7 و 8 پارس جنوبی دریافت و با 504 کیلومتر خط لوله 56 اینچ به آغاجاری تحویل می دهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر این تاسیسات وظیفه انتقال روزانه 60 میلیون متر مکعب گاز را بر عهده دارد. 

وی ادامه داد: 25 میلیون متر مکعب از این میزان به میدان نفتی آغاجاری، 15 میلیون متر مکعب به پالایشگاه بیدبلند برای شیرین سازی و تزریق به خط اول سراسری و 20 میلیون متر مکعب نیز از طریق خط 42 اینچی که از خط پنجم انشعاب گرفته شده به پالایشگاه فجر جم منتقل می شود.

وی خاطرنشان کرد: تاسیسات تقویت فشار خورموج از 4 توربو کمپرسور تشکیل شده که 3 توربین در حال کار و 1 توربین آماده به کار است.

معاون عملیات ایستگاه های انتقال گاز منطقه 10 تصریح کرد: توان این توربین ها 100 مگاوات است و با تاسیسات جانبی امکان انتقال پایدار و مستمر گاز را فراهم می کنند.

بر پایه این گزارش، منطقه ١٠ عملیات انتقال گاز در استان بوشهر واقع شده و وجود بزرگترین پالایشگاههای گاز کشور (پارس جنوبی - فجر جم - پارسیان) در محدوده آن، منطقه ١٠ را به گلوگاه خطوط انتقال گاز تبدیل کرده است.

کد خبر 215786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =