کردستان عراق بیانیه داناگاز درباره حق پرداختها را تکذیب کرد

اقلیم کردستان عراق بیانیه شرکت داناگاز درباره این که حق پرداخت های خود را از دادگاهی از لندن دریافت کرده است، تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اقلیم کردستان عراق امروز (چهارشنبه 25 تیر) بیانیه شرکت داناگاز امارات را مبنی بر این که  دادگاهی در لندن حکم دریافت برخی از هزینه های این شرکت در اقلیم کردستان را صادر کرده است، تکذیب کرد.

شرکت داناگاز یکی از بزرگترین سرمایه گذاران نفت و گاز در منطقه کردستان عراق یکشنبه گذشته (22 تیر) اعلام کرده بود که درخواست این شرکت از دادگاه به طور موقت موفقیت آمیز بوده و این دادگاه که در تاریخ ١٠ ژوئیه ٢٠١٤ (١٩ تیر ماه) برگزار شد، دولت منطقه ای کردستان را موظف کرد که هزینه های معمول این شرکت را از تاریخ ٢١ مارس ٢٠١٤ (١ فروردین ماه) یعنی زمان دادخواست تا زمان نهایی شدن پرونده پرداخت کند.

داناگاز در ماه فوریه اعلام کرد که دولت منطقه ای کردستان از ماه ژوئیه سال ٢٠١٣، هیچگونه مبلغ بخصوصی به این شرکت پرداخت نکرده است و در تلاش بود تا این هزینه ها هر چه زودتر پرداخت شود. 

با این حال کردستان عراق امروز بیانیه داناگاز را "نادرست و گمراه کننده" خواند و اعلام کرد که این منطقه هیچ بدهی معوقه ای به شرکت داناگاز ندارد و این شرکت به کردستان عراق موقتا حدود 4.8 میلیارد دلار بدهکار است.

دولت کردستان عراق در بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد: این دادگاه به هیچ نتیجه نهایی در این باره نرسیده است.

بنا بر اعلام کردستان عراق، این منطقه به دنبال کردن شکایت علیه شرکت داناگاز ادامه می دهد.

 

 

کد خبر 221432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =