فازهای 20 و 21 پارس جنوبی نیمه نخست سال 94 به تولید زودهنگام می رسد

فازهای 20 و 21 پارس جنوبی این ظرفیت را دارند که با تصمیم گیری مدیریتی درنیمه نخست سال 94 به تولید زودهنگام برسند.

معاون امور مهندسی وزیر نفت با اشاره به این که فازهای 20 و 21 پیشرفت خوبی دارند، به خبرنگار شانا گفت: با توجه به پیشرفت کنونی این فازها، انتظار می رود آنها اوایل سال آینده به تولید زودهنگام برسند.

سید عماد حسینی درباره پیشرفت این فازها گفت: طبق گزارش پیمانکاران این طرح، هم اکنون پیشرفت این فازها نزدیک به 70 درصد است البته میزان پیشرفت دریا جلوتر از خشکی است.

وی افزود: حفاری این فازها نسبت به برنامه زمانبندی عقب است اما انتظار می رود این فازها در سال آینده به تولید زودهنگام برسند.

عبارت 35 ماهه را به رسمیت نمی شناسیم

حسینی درباره این که این پروژه که در قالب پروژه های 35 ماهه قرار بود اردیبهشت سال 92 به تولید زودهنگام برسد، افزود: دیگر پروژه ای را با این نام شناسایی نمی کنیم و طبیعی است که این عبارت را به رسمیت نمی شناسیم چون پروژه های 35 ماهه با هیچ منطقی علمی و عقلی سازگاری ندارد، از ابتدا هم معلوم بود که این فازها در این موعد زمانی به بهره برداری نمی رسند.

بر اساس این گزارش، معاون امور مهندسی وزیر نفت هفته گذشته از طرحهای اولویت دار پارس جنوبی و فازهای 20 و 21 بازدید کرد.

وی پس از بازدید از این طرحها به شانا گفت: میزان تولید گاز از پارس جنوبی تا پایان سال 94 ،200 میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، اجرای فازهای 20 و 21 در تاریخ 9 خردادماه 1388 به شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت واگذارشد و از تاریخ 25 خرداد ماه  1389 بر اساس الحاقیه شماره یک قرارداد پروژه آغاز شده است، مدت انجام پروژه 40 ماه با شرط تولید زودهنگام در انتهای ماه 35 بود.

هدف از توسعه این فازها تامین روزانه 50 میلیون مترمکعب گازتصفیه ‌شده برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گازاتان قابل مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه 1.05 میلیون تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه 75000 بشکه میعانات گازی گوگردزدایی شده و تثبیت‌ شده برای صادرات و بازیافت روزانه 400 تن گوگرد برای صادرات است.

کد خبر 222359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =