برداشت نفت از میدان چنگوله به 40 تا 50 هزار بشکه می رسد

مجری طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در شرکت متن، با اعلام تائید مشترک بودن میدان نفتی چنگوله، گفت: با تکمیل طرح توسعه میدان چنگوله در چارچوب زمانی تعیین شده، تولید این میدان به روزانه 40 تا 50 هزار بشکه می رسد.

علی عباسی لرکی، مجری طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در گفتگو با خبرنگار شانا، با تاکید بر این که این میدان بر اساس آخرین مطالعات انجام شده در دو فاز طراحی شده است، گفت: در فاز نخست که 40 ماه پیش بینی شده با حفاری چهار حلقه چاه و تعمیر دو حلقه چاه اکتشافی موجود، تولید 15 هزار بشکه نفت در روز محقق می شود؛ همچنین در کنار این اقدامها در فاز نخست قرار است خط لوله انتقال نفت به طول 100 کیلومتر و تاسیسات جداسازی گاز و نفت اجرا شود.

وی گفت: در فاز دوم این طرح نیز که 60 ماه پیش بینی شده است، 13 حلقه چاه جدید و احداث تاسیسات زیربنایی، به همراه واحد بهره برداری و خطوط لوله در نظر گرفته شد استه و بر این اساس تولید از میدان چنگوله به 40 تا 50 هزار بشکه در روز که هدف طرح است، می رسد.

مجری طرح توسعه میدان نفتی چنگوله با بیان این که این میدان پیش از این میدان مستقل در نظر گرفته شده بود اما انجام عملیات لرزه نگاری سه بعدی و تعبیر و تفسیر آن اشتراک ساختمانی میدان چنگوله با میدان نفتی آذر را اثبات کرده است، گفت: نامه رسمی مدیریت اکتشاف در مورد تائید مشترک بودن میدان نفتی چنگوله ارائه شده و این موضوع دیگر محرز شده است اما مکاتبات رسمی و ابلاغ آن به عنوان پروژه های اولویت دار همچنان پیگیری می شود.

عباسی لرکی با بیان این که در جریان سفر اخیر وزیر نفت به حوزه غرب کارون از این میدان هم بازدید شد، افزود: میدان نفتی چنگوله از آن میدانهایی است که قرار است بر اساس مدلهای جدید قراردادهای نفتی به همراه 70 پروژه دیگر، اسفند ماه در لندن معرفی شود. حجم سرمایه گذاری این پروژه حدود 2.2 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

وی گفت: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم اکنون مجوز احداث یک حلقه چاه جدید برای تکمیل اطلاعات استاتیکی و دینامیکی مخزن، انجام شود که امیدواریم این مهم تا ابتدای سال 94 صورت گیرد.

میدان نفتی چنگوله که مشترک بودن آن با میدان نفتی آذر اثبات شده، با میدان نفتی بدره در عراق مشترک است. این میدان هم اکنون تحت اداره و حیطه وظایف شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) قرار دارد.

کد خبر 229474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =