چهارمین سمپوزیوم ایران در افق 1404 برگزار می‌شود

چهارمین سمپوزیوم ایران در افق 1404 با محوریت مدیریت جامع و راهبردی انرژی، آب و تجارت کشور در افق سند چشم انداز، با حضور برخی از مقامهای عالی رتبه کشور بهمن ماه در مرکز همایشهای بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش شانا، چهارمین سمپوزیوم ایران در افق 1404، به همت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیران نفت، امور اقتصادی و دارائی، نیرو و صنعت معدن و تجارت در آن سخنرانی خواهند کرد.

در چهارمین سمپوزیوم ایران در افق 1404 علاوه بر وزیران، روئسای کمیسیونهای اقتصادی و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استادان 55 دانشگاه و مرکز علمی داخلی و خارجی نیز حضور خواهند داشت.

روز نخست این سمپوزیوم مراسم افتتاحیه و سخنرانی و ارائه نظرات مقامهای مختلف کشوری است و روز دوم هم به مسائل تخصصی و علمی از جمله سه پانل تخصصی، مدیریت جامع انرژی کشور، مدیریت راهبردی بحران آب کشور و چشم انداز تجارت ایران بعد از لغو تحریمها اختصاص یافته است.

باز بررسی غفلتها و تدبیرها در هماهنگی موثر با سیاستگذاری جهانی انرژی و آثار آن بر راهبرد انرژی کشور، تاکید بر اهمیت تدوین کاربردی نقشه راه کشور در صیانت از منابع انرژی به عنوان ثروت بین‌المللی و ضرورت آینده نگری برای بهبود سیاستگذاری و مدیریت انرژی با هدف ارتقا و تثبیت جایگاه بین‌المللی کشور، بخشی از محورهای این سمپوزیم است.

همچنین ضرورت جامع نگری در نقش مدیریت راهبردی تجارت و توسعه کشور در راستای تحقق اهداف سیاستهای سند چشم انداز، ارائه آخرین دستاوردهای کشور در زمینه انرژی در شرایط تحریمها و ضرورت بازنگری در مولفه‌های مدیریت جهادی، از دیگر موضوعهای مطرح در سمپوزیوم چهارم است.

تاکید بر دانائی محوری در مدیریت انرژی کشور، تاکید بر لزوم همگرائی وزارتخانه‌های اقتصادی و سازمانهای مرتبط در تدوین و اجرای متمرکز راهبردهای کلان در توسعه همه جانبه کشور، پایش مداوم روند تحقق اهداف سند چشم انداز، تاکید بر لزوم مدیریت جامع نگرانه سیاستگذاری در زمینه صنعت، تجارت توسعه و اقتصاد کشور در تحقق اهداف سند چشم انداز، مهمترین اهداف برگزاری چهارمین سمپوزیوم ایران در افق 1404 است.

شایان ذکر است، در این سمپوزیوم که روزهای 20 و 21 بهمن ماه در مرکز همایشهای بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، چهره‌های مطرحی از برخی سازمانهای جهانی از جمله یونسکو، اکو و برنامه توسعه سازمان ملل نیز حضور خواهند داشت.

کد خبر 234199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =