اجرای 14 پروژه حفظ و نگهداشت توان تولید نفت و گاز در مسجدسلیمان

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: 14 پروژه مرتبط با حفظ و نگهداشت توان تولید نفت و گاز در این شرکت در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، ابراهیم پیرامون در این باره توضیح داد: این پروژه‌ها در زمینه احداث و توسعه واحدهای بهره برداری، نمک زدایی، تقویت فشار و تزریق گاز است.

وی افزود: از این تعداد سه پروژه سال گذشته به بهره‌برداری رسید و بقیه با پیشرفت فیزیکی مختلف تا 90 درصد در دست اجرا قرار دارند.

پیرامون اظهارکرد: این شرکت در سالهای اخیر علاوه بر تولید نفت و گاز و بهره‌برداری‌ از مخازن، پروژه‌های عام‌المنفعه‌ای را در راستای افزایش عمران و آبادانی منطقه به اجرا گذاشته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: در این ارتباط حدود 97 پروژه عام‌المنفعه با اعتباری افزون بر 3 هزار میلیارد ریال مصوب شده که بخشی از آنها تاکنون به بهره‌برداری رسیده و مابقی با درصدهای مختلف پیشرفت در دست اجراست که در صورت تامین اعتبار تمامی آنها تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

وی با بیان این‌که این پروژه‌‌ها در زمینه احداث فضاهای ورزشی، راهسازی و جابجایی ساکنان مناطق آلوده به نفت هستند، افزود: تاکنون 310 واحد مسکونی در چارچوب جابجایی ساکنان مناطق آلوده به نفت و گاز مسجد سلیمان تحویل شهروندان شده است.

پیرامون اظهار کرد: قدیمی‌ترین چاه نفت خاورمیانه در سال 1287 در مسجدسلیمان حفاری و به بهره‌برداری رسید و پس از این اکتشاف، حفاری چاههای نفت در سایر نقاط کشور و خاورمیانه آغاز شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: میدان نفتی مسجدسلیمان به عنوان قدیمی‌‌ترین میدان نفتی کشور همچنان تولید دارد و با برنامه‌ریزیهای صورت گرفته در  آینده تولید آن افزایش خواهد یافت.

وی افزود: شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در زمان حاضر دارای ظرفیت تولید 150 هزار بشکه نفت در روز است و عملیات تولید از 20 میدان نفتی و گازی در گستره‌ای به وسعت 27 هزار کیلومتر مربع در شمال استان خوزستان را راهبری می‌کند.

کد خبر 237604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =