مپنا 40 توربوکمپرسور به شرکت ملی گاز تحویل داده است

شرکت مپنا همسو با سیاستهای وزارت نفت مبنی بر ساخت داخل، 40 دستگاه توربوکمپرسور ساخته و به شرکت ملی گاز ایران تحویل داده است.

وحید معیر، مدیر بخش نفت وگاز مپنا درگفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به سیاست وزارت نفت مبنی بر حمایت از ساخت داخل، گفت: بر این اساس، قرارداد ساخت 100 دستگاه کمپرسور میان مپنا و شرکت ملی گاز ایران امضا شد و موفق شدیم بر اساس زمان‌بندی تعیین شده 40 دستگاه را بسازیم و تحویل شرکت ملی گاز دهیم. 

وی با بیان این‌که تمرکز اصلی مپنا روی طراحی، مهندسی و تامین تجهیزات است، تصریح کرد: با این حال در یک مرحله از کار، شرکت ملی گاز از مپنا درخواست کرد نصب توربو کمپرسورها را نیز به عهده گیرد که توانستیم با نظارت بر پیمانکارهای شرکت گاز، توربوکمپرسورها را در ایستگاههای همدان، بیجار، پتاوه و دشت نصب کنیم که تاکنون راه‌اندازی شده‌اند.

معیر درباره اجرای پروژه میترینگ (اندازه‌گیری دقیق) از سوی شرکت مپنا نیز، گفت: 6 ماه پیش ساخت 10 ایستگاه از 70 ایستگاه میترینگ به مپنا ابلاغ شد که هم اکنون خود را برای ساخت این تعداد دستگاه تجهیز و طراحی و ساخت اولیه را آغاز کرده‌ایم. 

به گزارش شانا، با اجرای پروژه میترینگ، نقاطی به سیستمهای جدید اندازه‌گیری و میترینگ مجهز می‌شوند که همه مبادی صادرات و انتقال نفت را شامل می‌شود.

سیستمهای جدید اندازه‌گیری نفت به شکل الکترونیکی و با دقت بسیار بالا هستند که هرگونه انتقال نفت و همچنین انتقال گاز را با دقت بالایی اندازه‌گیری خواهند کرد. با اجرای این پروژه خطای انسانی در اندازه‌گیری تولید و انتقال نفت حذف شده، شفافیت داده‌ها که اهمیت بالایی دارد، افزایش می‌یابد و اطلاعات نفت وگاز با حداکثر دقت و حداقل دخالت نیروی انسانی جمع آوری و متمرکز می‌شود.  

 


کد خبر 241853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =