شرکتهای دولتی نباید به حاکمان مطلق اقتصاد ایران تبدیل شوند

دولت نه تنها در سالهای گذشته کوچکتر نشده است، بلکه شرکتهای دولتی به حاکمان مطلق اقتصاد ایران تبدیل شده‌اند و انتظار می‌رود که شعار واگذاری به بخش خصوصی عملی شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، امروز (دوشنبه 12 مرداد ماه) در جلسه هیئت نمایندگان این اتاق گفت: امروز که توافق هسته‌ای به ثمر رسیده، مردم به اقتصاد کشور امیدوارند و چشم دوخته‌اند، گر چه سال ۹۴ را سال سختی برای اقتصاد می‌دانیم و در خوشبینانه‌ ترین حالت، پیش‌ بینی رشد یک درصدی را داریم.

وی افزود: بزرگترین سرمایه ما امروز امیدی است که در دل صاحبان کسب و کار به وجود آمده و ما مسئویت حراست از آن را داریم، اما باید توجه داشت ناجیان اقتصاد ایران نه در آن سوی مرزها، بلکه در داخل کشور و میان فعالین اقتصادی هستند.

خوانساری تصریح کرد: امیدواریم همان‌طور که برای سرمایه‌گذاران خارجی آغوش باز از سوی دولت وجود دارد، برای سرمایه‌گذاران داخلی نیز بتوانیم توسعه کسب و کار را پیگیری کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: مقررات بیشمار اقتصادی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند پایش است تا بتوان سد مستحکم مقابل سرمایه‌گذاریها را از میان برداشت و امید داریم دولت اولویت خود را یکسان سازی و پایش مقررات زاید قرار دهد.

وی افزود: دولت نه تنها در سالهای گذشته کوچکتر نشده است، بلکه شرکتهای دولتی به حاکمان مطلق اقتصاد ایران تبدیل شده‌اند و انتظار می‌رود که شعار واگذاری به بخش خصوصی را به عرصه عمل بیاورند و یادگار دیگری از خود به جای گذارند.

خوانساری خواستار اجرای ارز تک نرخی توسط بانک مرکزی شد و تصریح کرد: چند نرخی بودن ارز امروز باید با تصمیم قاطع دولت کنار گذاشته شده و به سیاست ارز تک نرخی توجه بیشتری شود.

کد خبر 244997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =