۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
  • کد خبر: 246237
شدت مصرف انرژی باید 50 درصد کاهش یابد

براساس هدفگذاری انجام شده از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، شدت مصرف انرژی در کشور تا سال 1400 باید 50 درصد کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، نصرت اله سیفی، رئیس شرکت بهینه سازی مصرف انرژی دیروز (سه شنبه، 10 شهریورماه) در جلسه شورای انرژی که به کارگروه مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی اختصاص داشت، گزارشی از شدت مصرف انرژی و جایگاه ایران در بخش مصرف انرژی ارائه کرد. 

وی با اشاره به هدفگذاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت مبنی بر کاهش 50 درصدی شدت مصرف انرژی در کشور تا سال 1400، افزود:‌ با اعمال مجموعه‌ای متعادل از اقدامات قیمتی و غیرقیمتی به منظور کاهش شدت مصرف انرژی می‌توانیم به این هدف دست یابیم.

سیفی تصریح کرد: راهکارهای بسیاری برای کاهش شدت مصرف انرژی در کشور وجود دارد که باید آنها را انجام دهیم، ضمن این که قوانین حمایتی مانند ماده 12 قانون رفع موانع کار و تولید در این زمینه راهگشاست و دستگاهها می‌تواند با استناد به آن صرفه جویی انرژی را اعمال کنند.

به گزارش شانا، جلسه شورای برنامه‌ریزی انرژی با محور کارگروه مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی، با حضور منصور معظمی، معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، نصرت اله سیفی رئیس شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، مدیران و کارشناسان وزارتخانه‌های نفت، نیرو، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی در محل ساختمان وزارت نفت برگزار شد. 

کد خبر 246237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =