همکاری مطلوب وزارت نفت با سازمان حفاظت محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیوند و همکاری این سازمان با کلیه نهادها و دستگاههای کشور از جمله وزارت نفت را در راستای فرابخشی بودن محیط زیست برشمرد و گفت: محیط زیست باید بتواند بر تمام ساختارهای کشور تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به رسالت این سازمان به عنوان نهادی حاکمیتی، گفت: رسالت سازمان در دولت یازدهم و با توجه به موقعیت دشوار و حساس محیط زیست ایران، افزایش مطالبات محیط زیستی دولت و مردم بسیار خطیرتر شده است.

وی مهم ترین رسالت سازمان حفاظت محیط زیست را تاثیرگذاری مثبت بر جهت گیری توسعه‌ای کشور دانست و افزود: نقش حاکمیتی محیط زیست باید منجر به حرکت برنامه توسعه‌ای کشور در مسیر پایداری شود که این مهم بدون برخورداری از سازمانی کارآمد و پویا با ساختاری منطبق بر وظایف و مطالبات، مسیر نیست.

ابتکار تصریح کرد: رئیس دولت یازدهم همزمان با روز جهانی محیط زیست طی سخنرانی در تهران و همچنین در سخنرانی اخیر خود در اجلاس توسعه پایدار سازمان ملل در نیویورک، دولت یازدهم را دولت محیط زیست نامید که این امر، مسئولیت کلیه نهادها و بویژه سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان آنرا به عنوان متولیان اصلی حفظ محیط زیست بیش از گذشته سنگین می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: هم اکنون سازمان حفاظت محیط زیست دارای ساختاری است که در سطح و تعریف کلان دولت، ساختاری بخشی است، ولی از درون خود دارای ساختارهای متعدد فرابخشی است.

وی پیوند سازمان حفاظت محیط زیست با کلیه نهادها و دستگاههای کشور از جمله وزارتخانه های نفت، اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و بهداشت را در راستای همین فرابخشی بودن محیط زیست برشمرد و گفت: محیط زیست باید بتواند بر تمام ساختارهای کشور تاثیرگذار باشد و این یکی از مهمترین اقدامهای نخستین جلسه شورای عالی محیط زیست در دولت یازدهم بود.

ابتکار ادامه داد: فرابخشی بودن محیط زیست، نهادینه کردن این نوع ارتباطها و سازماندهی آن یکی از موضوعاتی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و البته شاید این موضوع به دلیل نگاه سنتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر نگاه بخشی و سازمانی باشد که انتظار می‌رود تصمیمهای شورای راهبری توسعه مدیریت منجر به تغییر این رویکرد شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از شورای راهبری توسعه مدیریت خواست با در نظر گرفتن شرایط، وظایف و تکالیف این سازمان، نسبت به رفع موانع بکوشند تا شاهد سازمانی پویا و کارآمد برای پاسخگویی به مطالبات مردم و دولت باشیم.

کد خبر 247960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =