دولت تایلند دارایی های نفت و گاز داخلی را از خارجیها می خرد

شرکت پی تی تی تایلند قصد دارد تأسیسات نفت و گاز داخلی این کشور را از شرکت هایی که به دلیل افت قیمت جهانی کالا عقب نشینی کرده اند، خریداری کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت ملی انرژی پی تی تی (PTT) تایلند قصد دارد که تأسیسات نفت و گاز داخلی این کشور را از شرکت های بزرگ نفتی که به دلیل افت قیمت جهانی کالا این تأسیسات را واگذار می کنند، خریداری کند.

به گفته مدیر شرکت ملی پی تی تی، این شرکت به منظور تضمین عرضه بلند مدت انرژی این کشور، در خرید تأسیسات داخلی نفت و گاز پیرو سیاست دولت است، اما از خصوص سازی این بخش جلوگیری می کند.

آناتاپورن کانجانارات (Anataporn Kanjanarat)، وزیر انرژی این کشور روز جمعه اعلام کرد که گروه پی تی تی باید خرید تعدادی از سهام حوزه گازی آرتیت (Arthit) از شرکت شورون و حوزه فراساحلی بی جی (Bangkot) از شرکت رویال شل را نیز مد نظر قرار دهد.

شرکت نفت و گاز آمریکا نیز درصدد است سهام حوزه گازی منطقه میانمار (Myanmar) خود را به ارزش حدودی یک میلیارد و 300 میلیون دلار واگذار کند و شرکت دولتی پی تی تی اعلام کرد که مایل است 22.2 درصد از سهام حوزه گازی بی جی و حوزه گازی میانمار را خریداری کند.

کد خبر 261760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =