ایران در ماه فوریه حدود 2.6 میلیون بشکه نفت صادر کرد

ایران در ماه فوریه (بهمن -اسفندماه) موفق شد حدود 2 میلیون و 600 هزار بشکه نفت را به مقاصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کند.

به گزارش خبرنگار شانا، ایران در ماه فوریه حدود 2 میلیون و 160 هزار بشکه نفت خام و 430 هزار بشکه میعانات گازی به مقصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کرد که درصد کشورهای آسیایی و اروپایی به ترتیب حدود 60 به 40 درصد حفظ شده است.

چین، هند، کره جنوبی و ژاپن بزرگ‌ترین مشتریان نفت ایران در آسیا هستند. شرکت‌های انگلیسی -هلندی شل، توتال فرانسه، انی و ساراس ایتالیا، هلنیک پترولیوم یونان، رپسول اسپانیا، مول (MOL) مجارستان، برخی از مشتریان محموله‌های نفت خام ایران در اروپا به شمار می‌روند.

40 پالایشگر جهان هم اکنون خریدار نفت خام و میعانات گازی ایران هستند. میعانات گازی ایران بیشتر به پالایشگران آسیایی فروخته می‌شود و کره جنوبی بزرگ‌ترین مشتری میعانات گازی ایران محسوب می‌شود.

امیرحسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت اخیرا در پاسخ به پرسشی درباره تقاضا برای نفت خام ایران اظهار کرده بود: نفت ایران همیشه مشتری دارد، اما باید گفت ایران هنوز به استفاده از راه‌های خلاقانه برای فروش نفت نیاز پیدا نکرده است.

 

کد خبر 281743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =