دور تازه حمله های شورشیان سودان جنوبی به میدانهای نفتی

شانا _ گروه بین‌الملل: شورشیان سودان جنوبی با هدف اخلال در روند تامین هزینه‌های نظامی دولت بار دیگر به میدانها و تاسیسات نفتی این کشور حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی شورشیان سودان جنوبی از دور تازه تلاشهای این شورشیان برای تصرف میدانهای نفتی و شهرهای دارای تاسیسات نفتی خبر داد.

جیمز گدت داک، سخنگوی ریک ماچار رهبر شورشیان گفت: رئیس‌جمهوری سودان جنوبی با استفاده از سود فروش نفت، نظامیان اوگاندایی و شبه‌نظامیان سودانی را به خدمت خود درآورده است تا وی را در قدرت نگه دارند و آغاز روند گفتگوهای صلح را به تعویق بیندازد.

دولت و شورشیان سودان در جریان آتش بس ماه ژانویه توافق کردند تا هر چه سریع‌تر گفتگوهای صلح را آغاز کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای شورشی سه‌شنبه (26 فروردین ماه 93) شهر بنتیو، مرکز ایالت نفتخیز یونیتی را تحت کنترل خود درآوردند و بلافاصله بعد از آن از شرکت‌پهای نفتی فعال در بنتیو خواستند تا ظرف یک هفته این شهر را ترک کنند.

شرکتهای بین‌المللی از جمله شرکت ملی نفت چین، شرکت او ان جی سی ویدش هند و شرکت پتروناس مالزی در سودان جنوبی فعالیت می‌کنند.

درگیریها در این منطقه همچنان ادامه دارد اما به دلیل دشواری در برقراری ارتباط نمی‌توان تائید کرد که کدام یک از دو طرف، دست برتر را دارد.

گفتگوی دولت و شورشیان لیبی برای رسیدن به یک توافق جامع با هدف پایان دادن به درگیری‌ها، بارها به دلیل اختلافها بر سر مسائل جزئی و اولیه به تعویق افتاده است.

 آخرین مرتبه، دو طرف توافق کردند تا 23 آوریل در اتیوپی مذاکرات را آغاز کنند.

کد خبر 215399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =