افزایش ذخایر نفتی آمریکا قیمت نفت را باز هم کاهش داد

انتشار آمار افزایش ذخایر نفتی آمریکا موجب تسریع روند کاهشی قیمت نفت شد و بهای نفت خام آمریکا را به 80 دلار در هر بشکه نزدیک کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بعد از انتشار داده‌های مربوط به افزایش بیش از انتظار ذخایر نفتی آمریکا در عصر چهارشنبه (20 مهرماه ) بار دیگر قیمت نفت رو به کاهش گذاشت و بهای نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر با کاهش 1.51 به 84.71 دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام آمریکا نیز کاهشی 2.5 درصدی را تجربه کرد و با رسیدن به 80.52 دلار در هر بشکه، تنها کمی بالاتر از رکورد 80.28 دلاری قبلی قرار گرفت.

کارشناسان معتقدند افزایش ارزش دلار در کنار انتشار آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر افزایش 7.11 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفتی ایالات متحده،‌ موجب کاهش قابل توجه قیمت نفت در روز گذشته شده است.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که ذخایر نفتی این کشور بیش از 2 برابر از پیش‌بینی 2.7 میلیون بشکه‌ای تحلیلگران، افزایش یافته است.

قیمت نفت خام برنت در ماه ژوئن سال جاری میلادی 115 دلار به ازای هر بشکه بود اما افزایش تولید نفت و بی‌میلی اعضای اوپک به کاهش عرضه در کنار نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی اروپا و چین موجب کاهش کم‌سابقه و سریع قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

براساس این گزارش، اوپک تاکنون هیچ نشانه‌ای از تصمیم خود برای کاهش تولید و حمایت از قیمتها نشان نداده است. حتی نیجریه بودجه سال 2015 خود را بر مبنای قیمت 78 دلاری نفت تدوین کرده که تنها حدود 50 سنت از قیمت آن در بودجه سال 2014 است.

کد خبر 227366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =