ارائه تسهیلات دولت برای استفاده از خودروهای پاک

با ارائه تسهیلات دولت در آینده‌ای نزدیک باید شاهد ورود خودروها و موتوسیکلتهای پاک و برقی باشیم.

به گزارش خبرنگار شانا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز (سه‌شنبه 1 اردیبهشت ماه) در حاشیه مراسم گرامیداشت روز زمین پاک در جمع خبرنگاران گفت: ما ناچاریم فعالیتهای اقتصادی را برای افزایش تولید و اشتغال انجام دهیم، اما این موضوع نباید باعث تخریب محیط زیست کشور و یا آلودگی خاک، آب و هوا شود.

معصومه ابتکار افزود: اقتصاد سبز به معنای آن است که رشد اقتصادی داشته باشیم و محیط زیست خود را نیز حفاظت کنیم.

ابتکار به برخی واحدهای آلاینده صنعتی اشاره و تصریح کرد: لیست واحدهای صنعتی آلاینده سالیانه توسط سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت اقتصاد و دارایی اعلام می‌شود و این لیست براساس اندازه گیریها و سنجشهای دقیق انجام می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد خودروهای آلاینده گفت: متولی اصلی این موضوع تولیدکنندگان هستند که باید استانداردهای تولیدی را رعایت کنند و در درجه دوم نیز مصرف کننده که باید فعالیتهایی برای کاهش آلودگی هوا انجام دهند.

وی در این مورد افزود: فردی که از خودرو استفاده می‌کند مکلف است برای استانداردسازی موتور خودروی خود به مراکز معاینه فنی مراجعه کند.

ابتکار تصریح کرد: به زودی با تلاشهای وزارت کشور موضوع یکپارچه سازی معاینه فنی خودرو انجام خواهد شد و تمام کنترلهای مربوط به آن به صورت کاملا یکپارچه صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: در سال گذشته تعداد 350 هزار خودروی فرسوده در کشور اسقاط شد که البته این برنامه امسال نیز تداوم خواهد یافت.

ابتکار گفت: با ارائه تسهیلات دولت در آینده‌ای نزدیک باید شاهد ورود خودروها و موتوسیکلتهای پاک و برقی باشیم، البته مردم هم باید در این امر با دولت همکاری کنند.

کد خبر 239137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =