افزایش وصول درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت/ کارنامه قابل دفاع دولت سیزدهم در حوزه انرژی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم با بالا بردن رقم فروش نفت درآمدهای ارزی را افزایش داد، گفت: وصول درآمدهای ارزی کشور حاصل از فروش نفت نسبت به دوره‌های گذشته افزایش یافته است.

به گزارش شانا، فریدون حسنوند با بیان اینکه آمار و ارقام حوزه فروش نفت در دولت سیزدهم نشان می‌دهد با تدابیر اتخاذشده، همکاری‌ها و دیپلماسی قوی، فروش نفت در این دولت نسبت به دوره‌های گذشته چند برابر شده است، اظهار کرد: قیمت فروش نفت نیز نسبت به گذشته افزایش یافته و این اقدام دولت در حوزه فروش نفت از شیرینی‌های اقتصادی کشور است.

وی افزود: در آماری که بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ارائه داده‌اند، درآمدهای ارزی کشور حاصل از فروش نفت مشخص است، افزایش تولید، فروش و قیمت نفت کاملا مشهود بوده، همچنین وصول درآمدهای ارزی کشور حاصل از فروش نفت نسبت به دوره‌های پیش افزایش یافته است و نظارت دقیق‌تری هم بر توزیع درآمدهای نفتی وجود دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس رفع ناترازی در حوزه انرژی کشور را از دیگر اقدام‌های مطلوب دولت سیزدهم دانست و گفت: در این باره دولت و مجلس اقدام‌ها و هماهنگی‌های لازم را انجام دادند و کارهای مؤثری برای کاهش ناترازی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف انجام شده است.

حسنوند با اشاره به همکاری سازنده وزارت نفت با شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در تقویت و توسعه حوزه انرژی مساعدت‌های خوبی انجام داده‌اند و وزارت نفت هم در این حوزه اقدام‌های مؤثری داشته و در مجموع می‌توان گفت کارنامه دولت در حوزه انرژی قابل دفاع بوده است.

حسین حسین‌زاده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به موفقیت‌های دولت در بخش انرژی گفت:‌ توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی نخستین بار در دولت سیزدهم شکل گرفت.

وی اظهار کرد: اگر مدعی خنثی کردن تحریم‌ها هستیم یکی از راهکارهای آن، توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی است و اکنون متخصصان ایرانی در حال فعالیت در این زمینه هستند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس، افزایش تولید و صادرات نفت، گذر از فصل زمستان بدون قطعی گاز در بخش خانگی و تأمین سوخت مورد نیاز مردم با وجود مصرف بالا و ناترازی‌های موجود را از دیگر موفقیت‌های وزارت نفت برشمرد.

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز به خبرنگار شانا گفت: در دولت گذشته اعلام می‌شد به‌دلیل تحریم امکان فروش حتی یک قطره نفت و بازگرداندن درآمد آن وجود ندارد، در حالی که در دولت سیزدهم بدون اینکه توافقی شود سطح درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده، صنعت نفت رتبه نخست را در بخش سرمایه‌گذاری به خود اختصاص داده که این مهم نشان می‌دهد در دولت سیزدهم اقدام‌های مؤثری برای حوزه زیرساختی و زیربنایی در بخش‌های مختلف از جمله صنایع نفت و گاز انجام شده است.

کد خبر 639663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =