مورگان استنلی پیش‌بینی درباره قیمت نفت را افزایش داد

بانک آمریکایی مورگان استنلی در پی افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیک، پیش‌بینی خود درباره قیمت نفت خام را در سه ماه سوم سال جاری میلادی افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مورگان استنلی در پی ریسک‌های ژئوپلیتیک پیش‌بینی خود درباره قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال را در سه ماه سوم سال ۲۰۲۴ میلادی ۴ دلار برای هر بشکه افزایش داد.

این بانک آمریکایی روز دوشنبه (۲۰ فروردین‌ماه) طی یادداشتی اعلام کرد که موضوع افزایش اخیر مقدار ریسک ژئوپلیتیک در مناطق کلیدی نفت‌خیز، واضح و غیرقابل بحث به نظر می‌رسد.

در پی کاهش امیدواری به نتیجه مذاکرات اسرائیل و حماس برای آتش‌بس در غزه وتداوم نگرانی از تأثیر درگیری‌ها بر اختلال عرضه نفت از منطقه کلیدی خاورمیانه، قیمت نفت خام برنت به بیش از ۹۰ دلار برای هر بشکه رسید.

ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس)، هفته گذشته در نشست وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس بر بدون تغییر ماندن برنامه کاهش و افزایش پایبندی به سهمیه‌های تولید تعیین‌شده تأکید کرد.

مورگان استنلی اعلام کرد: با محدودیت عرضه اوپک، کاهش تولید نفت روسیه و افزایش فصلی تقاضای این کالای راهبردی در آینده، انتظار دارد در سه ماه دوم و سوم سال جاری میلادی کاهش یابد.

یک مقام ناتو در اوایل ماه جاری میلادی گفته بود: حمله‌های پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌های نفت روسیه ممکن است بیش از ۱۵ درصد ظرفیت پالایش نفت این کشور را مختل کرده باشد.

کد خبر 639747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =