۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
  • کد خبر: 639820
کاهش واردات نفت چین در مارس ۲۰۲۴

واردات نفت خام چین در ماه مارس سال ۲۰۲۴ میلادی ۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمارهای رسمی اداره کل گمرک چین نشان داد واردات نفت خام چین در ماه مارس امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۶.۳ درصد کاهش یافت،  اما در بحبوحه افزایش واردات محموله‌های روسیه همچنان در سطوح بالا حفظ شد.

آمارهای اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد واردات نفت خام چین در ماه مارس در مجموع ۴۹ میلیون و ۵۰ هزار تن (حدود ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه در روز) بوده است، در حالی که این رقم در مارس ۲۰۲۳ روزانه ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بود، زیرا در آن زمان تقاضا برای سوخت با توجه به لغو دیرهنگام محدودیت‌های کرونا در این کشور آسیایی ناگهان اوج گرفته بود.

مجموع واردات نفت خام چین در سه ماه نخست امسال با ۰.۷ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه پارسال به ۱۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید، در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود.

بر اساس داده‌های شرکت مشاوره کپلر، انتظار می‌رود واردات دریایی نفت خام روسیه در ماه مارس به بالاترین حد خود یعنی یک میلیون و ۸۱۶ هزار بشکه در روز برسد، زیرا پالایشگاه‌های دولتی و خصوصی هفت نفتکش حامل نفت تحریم‌شده نوع «سوکول» را در طول ماه خریدند.

داده‌ها نشان می‌دهد واردات گاز طبیعی چین در ماه مارس با ۲۱.۱ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه پارسال به ۱۰.۷۶ میلیون تن رسیده است.

داده‌های گمرک نشان می‌دهد صادرات فرآورده‌های نفتی شامل گازوئیل، بنزین، سوخت جت و دریایی ۹.۴ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته و به ۶.۰۲ میلیون تن رسیده است.

کد خبر 639820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =