۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
  • کد خبر: 640042
تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

یکی از مقام‌های صنعتی آفریقا از تمایل ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیرعضو (اوپک‌پلاس) برای جذب نامیبیا به‌عنوان عضو جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام صنعتی آفریقا و منابع صنعتی اعلام کردند ائتلاف اوپک‌پلاس تمایل دارد نامیبیا به‌عنوان عضو جدید به این ائتلاف بپیوندد، زیرا این کشور آفریقای غربی در دهه‌های آینده می‌تواند به چهارمین تولیدکننده بزرگ آفریقا بدل شود.

توتال انرژی و شل در سال‌های اخیر حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه ذخیره نفتی کشف کرده‌اند که به این‌ ترتیب زمینه برنامه‌ریزی جمهوری نامبیا برای آغاز برداشت از این ذخایر از حدود سال ۲۰۳۰ میلادی فراهم شده است.

به گفته منابع، تمرکز اولیه اوپک‌پلاس این است که جمهوری نامیبیا به منشور همکاری این ائتلاف بپیوندد، برزیل هم در ماه ژانویه سال 2024 میلادی به این منشور پیوست.

ان‌جی آیوک، مدیر اجرایی اتاق انرژی آفریقا که در تسهیل مذاکرات بین دو طرف حاضر بوده است، گفت: اوپک و ائتلاف اوپک‌پلاس خواهان عضویت نامیبیا هستند.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک در ماه فوریه، بدون نام بردن از کشوری اعلام کرد که اوپک در حال مذاکره با چند کشور برای پیوستن به منشور اوپک‌پلاس است.

اوپک در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که الغیص و تام آلویندو، وزیر معادن و انرژی نامیبیا، در جریان کنفرانسی در نیجریه دیدار کردند که در این مذاکرات چشم‌انداز همکاری اوپک و نامیبیا زیر چتر منشور همکاری مطرح شده است.

کد خبر 640042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =