تولید روزانه 312 میلیون مترمکعب گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با بیان این که در ابتدای تاسیس این شرکت در سال 1378روزانه 146 میلیون متر مکعب گاز تولید می شد، گفت:‌ هم اکنون تولید روزانه گاز شرکت به بیش از 312 میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

مهندس علیرضا ضیغمی در گفت و گو با خبرنگار شانا، تولید نفت شرکت مناطق مرکزی ایران را 170 هزار بشکه در روز اعلام کرد.

وی گفت: هم اکنون در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حدود 25 میدان نفتی و گازی در دست توسعه است و در صورت انتخاب روش صحیح در تولید می توانیم تا پایان 10 ساله اول چشم انداز 20 ساله (1394) این تعداد را به 66 میدان برسانیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اظهار داشت: تا پایان برنامه چشم انداز 20 ساله، تولید گاز و نفت در این شرکت به ترتیب روزانه به 450 میلیون متر مکعب و 500 هزار بشکه خواهد رسید.

مهندس ضیغمی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید گاز این شرکت با حفاری 17 حلقه چاه جدید اظهار داشت: هم اکنون از مجموع 17 حلقه چاه جدید، حفاری 15 حلقه چاه با ظرفیت تقریبی روزانه 22 میلیون متر مکعب به پایان رسیده و بر ظرفیت تولید گاز این شرکت افزوده شده و حفاری دو حلقه چاه باقی مانده نیز تا پایان امسال به اتمام می رسد و گاز آن وارد مدار تولید می شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تصریح کرد: با حمایت های این شرکت از پیمانکاران و مجریان حفاری چاه های یاد شده، حدود 80 درصد پیمانکاران کار خود را طبق برنامه زمان بندی شده انجام داده اند.

              تامین دکل های حفاری خشکی در مرز خودکفایی

مهندس ضیغمی گفت: هم اکنون کشور در زمینه دستیابی به دکل های حفاری خشکی به مرز خودکفایی رسیده است، اما در بخش تامین دکل های دریایی هنوز جا برای کار داریم.

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران وظیفه بهره برداری از منابع نفتی و گازی تمام مناطق خشکی کشور به جز حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب را به عهده دارد.

از مهم ترین شرکت هایی که در قالب این شرکت فعالیت دارند، می توان به شرکت های بهره برداری نفت و گاز غرب، زاگرس جنوبی و شرق اشاره کرد.    

کد خبر 138575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =