۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
  • کد خبر: 215665
عملیات ترمیم خط لوله گاز چشمه خوش به دهلران آغاز شد

شانا_ گروه نفت: عملیات ترمیم و مقاوم سازی خط لوله گاز واحد بهره برداری چشمه خوش به دهلران آغاز شد.

به گزارش شانا، عملیات خاکبرداری خط لوله گاز 12 اینچی واحد بهره برداری چشمه خوش به دهلران با هدف سند بلاست و رنگ آمیزی آن و جلوگیری از خوردگی لوله ها و آلودگی های زیست محیطی آغاز شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در این زمینه گفت: واحد های مهندسی ساختمان و بازرسی فنی ستاد با همکاری واحد های عملیاتی در این منطقه، مسئولیت انجام این پروژه را در اختیار دارند و با پایان عملیات خاکبرداری، عملیات رنگ آمیزی و سند بلاست کردن نیز انجام می شود.  

صفرعلی رئیسی با اشاره به مشکلات و چالش های انجام این پروژه و پروژه های مشابه آن در این منطقه، از تلاش های کارکنان واحد عملیاتی تقدیر و تصریح کرد: صعب العبور بودن و بیابانی بودن این مناطق، واقع شدن در مناطق جنگی و آلودگی به مین، مهندسان شرکت را در انجام این پروژه با چالش های زیادی مواجه کرد.

وی با تاکید بر امنیت زیست محیطی خطوط لوله جریانی چاه های این شرکت در همه مناطق عملیاتی، این پروژه را از نظر زیست محیطی بی نظیر خواند.

رئیسی تصریح کرد: انجام عملیات های بزرگ صنعتی در زیست محیط های شکننده خشک و بیابانی می تواند آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد کند که خوشبختانه با اقدام های این شرکت در زمینه فضای سبز، در آینده ای نزدیک شاهد جنگل های مصنوعی در همه مناطق عملیاتی و بیابانی شرکت خواهیم بود. 

وی به بیان اهداف کلی انجام این پروژه پرداخت و گفت: هدف از انجام این پروژه، جلوگیری از خوردگی خطوط لوله جریانی چاه ها و همچنین جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی در مناطق عملیاتی شرکت است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب اخیرا در همه مناطق عملیاتی خود اصلاحات و بهسازی های زیادی را برای هماهنگی و همگامی با خط مشی های کلان نظام مدیریت یکپارچه و به طبع آن استانداردهای سیستم مدیریت ایمنی بهداشت و محیط زیست انجام داده است و به تازگی نیز برای نخستین بار موفق به دریافت گواهینامه بین المللی (HSE/MS) شده است.

کد خبر 215665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =