واحد پنجم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر به تولید رسید

واحد پنجم گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر به ظرفیت 162 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، با بهره برداری از این واحد که جزو نیروگاه های احداثی از سوی بخش خصوصی است، ظرفیت کل تولید برق آن از روز گذشته (5 خرداد) به 810 مگاوات رسید.

فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر که هم اکنون نخستین واحد آن به مدار برق کشور پیوسته است در دو واحد گازی 162 مگاواتی به ظرفیت کل 324 مگاوات در حال احداث است. 

فاز نخست این نیروگاه شامل چهار واحد گازی بوده که به ترتیب واحد نخست آن در اسفند 87، واحد دوم در اردیبهشت 88، واحد سوم در تیرماه 88 و واحد چهارم آن در خرداد ماه سال 1389 به بهره برداری رسید.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان توسعه برق ایران، با تکمیل فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر ظرفیت نهایی این نیروگاه به 972 مگاوات خواهد رسید. همچنین احداث سه واحد بخار در طرح توسعه این نیروگاه در نظر گرفته شده است.

سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن گازوییل است که این سوخت در سه مخزن، هرکدام به ظرفیت 20 هزار متر مکعب ذخیره می شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر با سرمایه گذاری شرکت صنایع برق و انرژی صبا در منطقه آزاد اروند در مسیر خرمشهر- اهواز احداث شده و پست آن 400 کیلو ولت است که به طور کامل به بهره برداری رسیده است.

تشویق، حمایت و جذب سرمایه گذاری غیردولتی در بخش احداث نیروگاه ها سبب افزایش ظرفیت تولید و این افزایش ظرفیت سبب افزایش پایداری شبکه و بهبود ولتاژ برق منطقه، ایجاد زمینه های اشتغال در منطقه و توسعه صادرات برق به کشورهای همسایه خواهد شد.

کد خبر 218204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =