خوراک پتروشیمی اصفهان قطع شد

خوراک مجتمع پتروشیمی اصفهان به دلیل ناتوانی در پرداخت نقدی هزینه خوراک از سوی پالایشگاه اصفهان قطع شد.

مدیرعامل پتروشیمی اصفهان در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: خوراک ارسالی از  پالایشگاه اصفهان از 18 خردادماه قطع شد و هم اکنون تولید در این مجتمع متوقف شده است.

حمید ستوده فر افزود: پالایشگاه پیش نویس قرارداد جدیدی را ارائه کرد که کاملا یک طرفه بود، به طوری که مفاد آن با توجه به شرایط موجود در پتروشیمی اصفهان قابل قبول نبود.

وی ادامه داد: جلسه های زیادی با مدیران پالایشگاه اصفهان برگزار شد و دوباره شرایط را توضیح دادیم اما با این استدلال که شما بدهکار هستید پتروشیمی اصفهان را تحت فشار گذاشتند.

ستوده فر با بیان این که پالایشگاه درخواست داشت که بهای خوراک در ابتدای هر ماه به صورت علی الحساب پرداخت شود، گفت: پتروشیمی اصفهان فعالیت خود را به تازگی از سر گرفته بود و  تقریبا 2 ماه طول می کشد تا پول صادرات محصولات این مجتمع وصول شود، بنابراین پرداخت بهای خوراک در اول هر ماه مشکل است و حتی ما پیشنهاد دادیم که اول ماه چک بگیرید و آخر ماه بهای آن را پرداخت می کنیم که این پیشنهاد را قبول نکردند.

وی تصریح کرد: در نامه های جداگانه به معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدرو کربوری وزارت نفت و نیز مدیران عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی درخواستهای خود را مطرح کرده ایم که تاکنون نتیجه ای در پی نداشته است.

مدیرعامل پتروشیمی اصفهان اظهار کرد: روند قانونی پیگیری پرونده سهامدار عمده این شرکت هنوز در دست بررسی است و طلبهای این شرکت هنوز وصول نشده است.

به گزارش شانا، مدیرعامل پتروشیمی اصفهان چندی پیش به خبرنگار شانا گفته بود: این مجتمع پتروشیمی 16 هزار سهامدار دارد و گروه صنعتی ماهان با 54 درصد، بزرگترین سهامدار این مجتمع پتروشیمی به دلیل مشکلاتی که برای این گروه پیش آمده است متاسفانه پتروشیمی اصفهان در ماههای اخیر با چالشهای زیادی رو به رو شده و امید است با همکاری مقامهای قضایی و اجرایی استان هرچه زودتر این مشکلات به نحوی که حقوق دیگر سهامداران حفظ شود، پایان یابد.

به گفته وی این شرکت در مجموع حدود 700 میلیارد تومان بدهی دارد و در مقابل، به همین میزان نیز طلب دارد که در صورت وصول مطالبه ها می توانیم به تعهدهای مالی خود عمل کنیم.

ستوده فر با انتقاد از نحوه واگذاری سهام این شرکت اظهار کرده بود: پتروشیمی اصفهان مانند بسیاری از شرکتهای پتروشیمی واگذار شده  با  چالش هایی مواجه است و اگر روند خصوصی سازی با دقت بیشتری انجام می شد، این شرکت می توانست افزون بر تامین نیاز داخل در زمینه صادرات و ورود ارز به کشور نقش آفرین باشد.

به گزارش شانا، شرکت سهامی پتروشیمی اصفهان، نخستین تولید کننده محصولات آروماتیک در ایران، یکی از طرحهای ملی و مهم دهه نخست انقلاب است که در سال ۱۳۷۱ با هدف تولید بیش از 300 هزار تن مواد آروماتیک در سال شامل بنزن، تولوئن، ارتوزایلین، پارا زایلین و مخلوط زایلین به جمع واحدهای تولیدی کشور پیوست.

این مجتمع از واحدهای زیربنایی کشور است و محصولات آن به عنوان خوراک صنایع پایین دستی نظیر شوینده ها، پلاستیک ها،‌ الیاف پلی استر، نرم کننده های پـلاستیکی، رنگسـازی و صنایع نظامی به کار برده می شود.

کد خبر 219348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =