جمع آوری اسناد و مدارک آرشیو در صنعت نفت کلید خورد

جمع آوری اسناد موجود نفتی با هدف راه اندازی مرکز اسناد، مدارک و آرشیو صنعت نفت آغاز و مقرر شد این اسناد در 5 شاخه، کاغذی، نشریه، کتاب، فیلم و صدا و عکس و اسلاید طبقه بندی شوند.

به گزارش خبرنگار شانا، راه اندازی مرکز اسناد، مدارک و آرشیو صنعت نفت از برنامه هایی است که همگام با طرح موزه های این صنعت در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته و با تلاش پیگیری می شود. 

برای شکل گیری این مرکز که در صورت راه اندازی، به مرجع و منبع اطلاعاتی جامع و موثقی برای پژوهشگران و علاقمندان به تحقیق در حوزه صنعت نفت مبدل می شود، پنج زیرگروه اصلی شامل، اسناد کاغذی (نامه ها و بخشنامه ها و ...)، نشریه، کتاب، فیلم و صدا و عکس و اسلاید تعریف شده است. 

بر این اساس، در زیرگروه نشریه، همه نشریه های نفت و انرژی در داخل یا خارج از کشور از گذشته تاکنون که به چاپ رسیده اند و یا همچنان در حال انتشار هستند، در این مجموعه گردآوری خواهد شد. 

همچنین تمام کتابهای تالیف شده در حوزه نفت و انرژی و تاریخ سیاسی نفت، همه فیلمها و یا صداهای موجود و عکس و اسلایدهای اصلی (اورجینال) صنعت نفت به اندوخته های این مرکز افزوده خواهد شد. 

به گزارش شانا، پیش از این نیز مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در این زمینه اعلام کرده بود: بنا به دستور وزیر نفت مبنی بر راه ‌اندازی موزه‌های صنعت نفت و همسو با حفظ هویت و تاریخچه این صنعت عظیم، راه‌اندازی مرکز مدارک، اسناد و آرشیو صنعت نفت نیز در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

اکبر نعمت‌الهی با بیان این مطلب افزوده بود: محدوده جغرافیایی اسناد این مرکز در داخل کشور است و در عین حال، در حاشیه این راهبرد به موضوع تحولات صنعت نفت در مقیاس جهانی نیز پرداخته می شود. 

به گفته وی، انتظار می رود با راه‌اندازی چنین مرکزی ضمن جمع آوری اسناد و جلوگیری از آسیب دیدگی و نابودی آنها، گامی موثر برای معرفی علمی و معرفی تلاش‌های انجام شده در این راه و فراهم کردن بسترهای مناسب مطالعاتی برای بهره‌ مندی دانش پژوهان و ارتقا سطح دانش عمومی مسایل صنعت نفت ایران به عنوان صنعت محوری اقتصاد کشور برداشته شود.

 

کد خبر 220841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =