نخستین جلسه تدوین برنامه ششم توسعه صنعت نفت برگزار شد

نخستین جلسه تدوین برنامه ششم توسعه صنعت نفت،گاز و پتروشیمی امروز(11،شهریور) با حضور معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت و نمایندگان چهار شرکت اصلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیر کل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت در این جلسه به مراحل نه گانه تدوین برنامه ششم توسعه در کارگروههای مختلف اشاره کرد و گفت: ارائه تصویر کلی شناسایی، احصاء و طبقه بندی مهمترین چالشها به ترتیب اولویت و ضریب اهمیت، راهبردهای اساسی، سیاستها (رویکردهای متاثر از سند چشم انداز، اقتصادمقاومتی، اقتصاد دانش بنیان و ضوابط آمایش سرزمین) از مراحل برنامه ششم توسعه در صنعت نفت است.

وی افزود: شناسایی، احصاء و طبقه بندی مهمترین فرصتها و ظرفیتهای بخشهای مختلف صنعت نفت به ترتیب اولویت و ضریب اهمیت، اهداف کلان، ارائه شاخصها و اهداف کمی، طرحها و پروژه ها، الزامات، میزان و نحوه تامین منابع مالی مورد نیاز، ارائه مواد قانونی و احکام پیشنهادی مورد نیاز و ارائه گزارش تفصیلی/بسته های اجرایی مربوط به برنامه ششم توسعه صنعت نفت، از دیگر مراحل نه گانه این برنامه هستند.

سعید قوام پور به ساختار اجرایی تدوین برنامه ششم صنعت نفت با مرکزیت کمیته تلفیق اشاره و تصریح کرد: شش کارگروه شامل، بالادستی نفت و گاز، پایین دستی پتروشیمی، پایین دستی گاز و موازنه انرژی، سرمایه گذاری و جذب منابع مالی و کارگروه ستادی تدوین این برنامه را بر عهده دارند.

به گزارش شانا، در این جلسه دو سناریو در تدوین برنامه ششم برای همه بخشها تا سطح اهداف کمی و منابع مورد نیاز در نظر گرفته شد؛ نخست، ادامه روند موجود در زمینه تحریمها و سناریو بعدی حذف تدریجی تحریمها تا پایان برنامه ششم بوده است.

کد خبر 224010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =