توسعه پروژه‌های نفتی ایلام از برنامه‌های دولت است

استاندار ایلام، توسعه میدانهای مشترک نفتی آذر و چنگوله و تسریع در روند اجرای پروژه‌های پالایشگاهای نفت و گاز این منطقه را از برنامه‌های امسال دولت در این استان اعلام کرد.

به گزارش شانا، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، با اشاره به این‌که منابع نفت و گاز به عنوان دو ظرفیت بزرگ و مهم اقتصادی و مزیت نسبی با ارزش در این استان برای توسعه محسوب می‌شود، گفت: ظرفیت جذب دو میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در این دو بخش فراهم است.

وی افزود: استان ایلام دارای منابع عظیم نفت و گاز است و به ترتیب رتبه 11 و 6 ذخایر عظیم کشور را در این دو بخش دارد و هم اکنون سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری در این بخشها اعلام آمادگی کرده‌اند که با شروع فعالیت آنها تحول بزرگی در این استان ایجاد خواهد شد.

مروارید تصریح کرد: بدون شک، نفت و گاز دو ظرفیت مهم استان ایلام برای سرمایه گذاری و رفع مشکل بیکاری است که باید نهایت استفاده را از این ظرفیتها با هدف رفع محرومیت از استان و کاهش مشکلات به ویژه در بخش اشتغال ببریم.

استاندار ایلام توسعه میادین نفتی، تسریع در روند پروژه‌های نفتی استان مثل پالایشگاه نفت، پتروشیمی دهلران، پتروشیمی ایلام، فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام و توسعه میدانهای نفتی مشترک آذر و چنگوله را از برنامه‌های دولت در این استان برای سال 93 اعلام کرد.

وی با تاکید بر این‌که استان ایلام ظرفیت دارد تا سقف دو میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی را توسعه دهد، گفت: ایجاد پالایشگاه‌های گازی و نفتی و در کنار آن توسعه صنایع پتروشیمی ‏و در مراحل بعدی ایجاد صنایع پایین دستی این صنعت مد نظر مسئولان استان است.

مروارید افزود: با استفاده و بهره برداری از این منابع عظیم خدادادی زمینه ایجاد ارزش ‏افزوده در اقتصاد ملی و افزایش سطح اشتغال، درآمد و رفاه اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی در ‏این استان فراهم خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، استاندار ایلام با اشاره به حضور نیروی انسانی تحصیل کرده در استان که نیازمند شغل هستند، عنوان کرد: آموزش و کسب مهارت در رشته‌های مورد نیاز صنعت نفت و گاز برای بکارگیری نیروهای تخصصی در این صنعت امری ضروری است که باید مورد نظر باشد.

کد خبر 229218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =