دستیابی متخصصان سد و نیروگاه مسجدسلیمان به دانش اصلاحی در مخزن روغن توربین

سرپرست سد و نیروگاه مسجدسلیمان از دستیابی متخصصان این نیروگاه به دانش اصلاحی در مخزن روغن توربین خبرداد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، سید حمید صالحی در این باره گفت: مخزن روغن توربین واحد شماره 5 نیروگاه با استفاده از این طرح که  نخستین بار در نیروگاههای برق آبی کشور به کار گرفته شد، با موفقیت رفع اشکال شد.

وی افزود: جلوگیری از آلودگی آب و محیط زیست، پیشگیری از هدررفت منابع مالی، کاهش زمان تعمیرات توربین و جلوگیری از اختلال در بهره برداری نرمال واحد از جمله مزیتهای این طرح اصلاحی به شمار می آید.

صالحی با تاکید براین که با این اقدام، از هدررفت منابع جلوگیری می شود، تصریح کرد: در این طرح که به همت مجموعه فنی، مهندسی و تعمیرات نیروگاه تهیه و اجرا شده است، حدود 9  بشکه روغن در ماه، معادل 130 میلیون ریال صرفه جویی می شود.

سرپرست سد و نیروگاه مسجدسلیمان گفت: برای خرید تجهیزات، مونتاژ، نصب و تنظیم دوباره مخزن روغن توربین واحد شماره 5 این نیروگاه حدود 400 میلیون ریال از اعتبار تعمیرات سالیانه شرکت هزینه شده است.

وی افزود: آمادگی داریم  در صورت نیاز، دانش و فناوری بکار رفته در این طرح را در اختیار سایر نیروگاههای برق آبی مشابه قرار دهیم.

سد و نیروگاه مسجدسلیمان دارای 8 واحد 250 مگاواتی است که توان تولید 2 هزار مگاوات ساعت انرژی برق آبی را دارد و نقش مهمی در تولید انرژی الکتریکی، تنظیم ولتاژ و فرکانس در ساعتهای پیک شبکه برق کشور برعهده دارد.

هم اکنون ٣٦ واحد نیروگاهی در ٦ نیروگاه کارون سه، کرخه، دز، گتوند علیا، شهید عباسپور و مسجدسلیمان در اختیار سازمان آب و برق خوزستان قرار دارد که مجموع توان تولید این نیروگاهها ٧ هزار مگاوات است.

در نیروگاههای برق آبی و حرارتی و گازی استان خوزستان سالانه به طور متوسط افزون بر ٢٥ هزار مگاوات ساعت برق تولید می‌شود که سهم نیروگاههای برق آبی از این میزان ٤٥ درصد و نیروگاههای حرارتی ٥٥ درصد است.

کد خبر 231178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =