اهدای 7 گواهینامه سبز به خطوط لوله و مخابرات لرستان

خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان در یک سال گذشته موفق به کسب 7 گواهینامه سبز از سازمان حفاظت از محیط زیست کشور شده است.

به گزارش شانا، رئیس اچ اس یی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان در این باره، گفت: در ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، این منطقه در فهرست دریافت 7 گواهینامه سبز کشوری قرار گرفت.

محمد نوریزدان، افزود: این گواهینامه‌ها علاوه بر مرکز منطقه به تفکیک به مراکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی، شهید سیفی(آسار)، شهید عادلی(افرینه)، شهید قلندری(پل بابا)، و تأسیسات شهید جعفرزاده و شهید کوگانی (دره شهر) اهدا می‌شوند.

وی به شرایط خاص اداره کل حفاظت محیط زیست استانهای لرستان و ایلام و همچنین بازدیدهای مکرر آن از منطقه به منظور تأیید این گواهینامه‌ها اشاره و یادآوری کرد: برای نخستین بار در سطح شرکتهای تابعه وزارت نفت، یک شرکت موفق به دریافت این تعداد گواهینامه سبز کشوری در طول یکسال شده است.

نوریزدان ادامه داد: گازسوز کردن توربینهای مراکز، احداث حوضچه‌های تبخیر، توسعه فضاهای سبز با استفاده از سیستم‌های آبیاری قطره‌ای، احداث بزرگترین نهالستان انار شرکت خطوط لوله با کاشت 12 هزار نهال انار، رفع آلودگی کامل از خاکهای آلوده به مواد نفتی به جا مانده از تعمیرات خطوط با استفاده از تکنیک، تحریک، تقویت و هوادهی میکرو ارگانیسم‌های بومی موجود در خاک، مدیریت کامل همه پسماندها، و برگزاری سمینار ها، کارگاهها و کلاسهای آموزشی متعدد با موضوعهای متنوع محیط زیست با هدف نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از جمله اقدامهای مهم زیست محیطی منطقه لرستان در سال گذشته محسوب می‌شود.

رئیس اچ اس یی منطقه لرستان با اشاره به کسب مقام اول محیط زیست و مقام دوم اچ اس یی این منطقه در سال گذشته، اظهارکرد: دستاوردهای زیست محیطی منطقه لرستان در نمایشگاه بین المللی محیط زیست تهران نیز مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

کد خبر 237551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =