برگزاری تمرین اطفا و تخلیه در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

چهارمین مانور میدانی پس از استقرار سامانه بحران با سناریوی «اطفا و تخلیه» در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، این تمرین که دومین مانور با سناریوی اطفا و تخلیه بود با اعلام وضع قرمز از سوی فرماندهی سامانه بحران از ساعت 10 صبح کلید خورد.

بر اساس سناریوی تنظیم شده، آتش سوزی فرضی در بخش های مختلف مشاهده و توسط یکی از پرستاران به مرکز مخابرات اعلام شد و مرکز مخابرات ضمن انجام وظایف تعیین شده، موضوع را به فرماندهی سامانه بحران اعلام کرد.

به محض اطلاع از آتش سوزی ،گروه اطفاء حریق سامانه HIMACS به محل اعزام و گروه های امداد و انتقال نیز وارد صحنه شدند و به همراه کارکنان بخش اقدام به جابجایی بیماران و سپس تخلیه بخش از طریق راههای خروج اضطراری کردند.

بیماران خارج شده از بخش به محل پارک اعصاب و روان بیمارستان که همزمان با اعلام وضعیت قرمز از سوی گروه های مسئول آماده سازی شده بود منتقل و مصدومان فرضی با آمبولانس به اورژانس بیمارستان اعزام شدند.

بر اساس این سناریو  بخش های اطفال، تالاسمی، ICU ، CCU ، اتاق عمل و کلینیکهای تخصصی دچار آتش سوزی فرضی شده است و بیماران این بخشها تخلیه شدند که دراین میان تخلیه بیماران ICU و اتاق عمل شرایط ویژه ای داشت.

با تخلیه بیماران و مهار آتش سوزی فرضی بتدریج در بخش هایی که دچار سانحه شده بودند وضع آبی و با خاتمه عملیات در حدود ساعت 12 وضعیت سفید اعلام شد.

با پایان این تمرین همه نیروهای شرکت کننده  در سالن اجتماعات بیمارستان حاضر شدند و دکتر فرهاد کلانتری رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در سخنانی ضمن تشکر از  شرکت کنندگان  در این تمرین، گفت: مانورامروز خیلی به حادثه واقعی شبیه بود و من از نزدیک شاهد تلاش شما بودم.

وی افزود: نقاط قوت و ضعفهای احتمالی را در بررسی ها به طور کامل مشخص خواهیم کرد در همین حال از نیروهای مشارکت کننده می خواهم از نگاه خود، نقاط قوت و ضعف را مکتوب کنید تا در بررسی ها مورد استفاده قرار گیرد.

محراب اسدپور، رئیس بیمارستان بزرگ نفت اهواز و فرمانده سانحه (HCC) نیز از آمادگی و عملکرد نیروهای شرکت کننده در مانور ابراز رضایت و از آنان تشکر کرد.

در این مانور برای نخستین بار از صندلیهای ویژه حمل مصدوم در راه پله  استفاده شد.

کد خبر 239411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =