اجرای طرح سامانه اسکادا در خطوط لوله و مخابرات نفت

پروژه اسکادا شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، با پایان یافتن مرحله مطالعاتی این طرح، به طور کامل به پیمانکار واگذار می شود.

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در گفتگو با خبرنگار شانا،با بیان این که اجرای پروژه اسکادا چندی پیش در قالب پایلوت پایان یافته و هم اکنون فعال است، گفت: این سیستم هم اکنون به صورت نمونه در یک مرکز انتقال نفت هر یک از مناطق 12 گانه فعال و اطلاعات این مراکز در اتاق دیسپچینگ ستاد شرکت خطوط لوله و مخابرات در حال مانیتور است و امکان ارسال فرمان نیز وجود دارد.

محمدعلی پیشاهنگ افزود: برای اجرای کامل اسکادا در مجموعه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، نیاز به برداشت اطلاعات از همه مراکز مناطق بود و این مهم هم اکنون انجام و تمام اطلاعات فنی عملیاتی، به صورت مستند آماده شده است.

وی با بیان اینکه ویژگیهای فنی تهیه شده باید در اختیار پیمانکار اجرایی قرار گیرد،تصریح کرد: پیمانکار اجرایی طرح اسکادا پس از برگزاری مناقصه انتخاب خواهد شد.

به گفته پیشاهنگ در شرایط عادی،اجرای این پروژه یک سال به طول خواهد انجامید.

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت هدف اصلی از اجرای پروژه اسکادا در این شرکت را فراتر از مانیتورینگ و ارسال فرمان دانست و اظهار کرد:       بهره برداری بهینه از تجهیزات و تاسیسات شرکت هدف اصلی ما از اجرای این طرح در شرکت است.

وی تشریح کرد: هم اکنون بهره برداری از توان توربینها، تاسیسات و تجهیزات شرکت به صورت تجربی انجام می شود و متخصصان ما بر اساس تجربه خود این مراکز را کنترل می کنند، در صورتی که با اجرای سیستم اسکادا و امکان نصب نرم افزارهای ویژه می توان بطور بهینه از تجهیزات بهره برداری کرد.

پیشاهنگ با بیان این که برای اجرای اسکادا در یک شرکت به دو فاکتور پی ال سی بودن مراکز و شبکه انتقال مخابراتی نیاز است، تصریح کرد: این دو پیش نیاز در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت کشور فراهم است و با توجه به این که مطالعات ما در این زمینه نیز پایان یافته است، ما آماده اجرای کامل آن در سطح شرکت هستیم.

کد خبر 239489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =